شناسهٔ خبر: 18944 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پس از سه ماه مسدودی؛

بازگشایی محور خلخال-پونل آغاز شد

راهداری برف رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال از آغاز بازگشایی محور خلخال – پونل در حوزه استحفاظی این شهرستان استان اردبیل پس از سه ماه مسدودی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، محمد قربانی در بازدید از عملیات بازگشایی این محور با اعلام این خبر افزود: با حضور راهداران شهرستان خلخال در خروجی روستای مجره به سمت سه راهی پونل بازگشایی مسیر خلخال به پونل در حوزه خلخال آغاز شد.

وی افزود: این مسیر ۷۵ کیلومتری که یکی از مسیرهای پرتردد شهرستان خلخال به استان گیلان و مرکز کشور است از اواسط آذر ماه امسال به علت خطر ریزش بهمن در دو حوزه گیلان و خلخال با هماهنگی ادارات کل راه شهرسازی و پلیس راه مسدود اعلام شد و به لحاظ نیاز مردم به تردد در این مسیر از امروز دهم اسفند ماه بازگشایی حوزه استحفاظی خلخال از روستای مجره تا سه راهی پونل تا پیچ بزرگ آغاز شد و این بازگشایی تا سه روز آینده ادامه خواهد داشت و مسیر تعریض خواهد شد.

قربانی ادامه داد: تردد در پونل نیازمند جدیت استان گیلان در بازگشایی ۱۰ کیلومتر حوزه استحفاظی گیلان است و بیشترین مسیر مسدودی در حوزه گیلان قرار داشته و بیشترین حوزه نیز در محور خلخال به پونل در محدوده شهرستان رضوانشهر قرار گرفته است که باید از سه راه پونل تا زندانه رضوانشهر از سوی اداره راه و شهرسازی رضوانشهر بازگشایی شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال گفت: یکی از اصلی‌ترین عوامل مسدود نمودن این مسیر در آذر ماه اهمیت به جان و مال مسافران بوده و این مسیر یکی از مسیرهای بهمن‌گیر شهرستان خلخال و رضوانشهر است.

قربانی گفت: هنوز تردد در این مسیر امکان‌ پذیر نیست چرا که حوزه خلخال باز شده ولی حوزه گیلان همچنان مسدود است.

نظر شما