شناسهٔ خبر: 18969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره آموزشی مدیریت بومی مرمت شهری در اداره کل راه و شهرسازی کرمان

جلسه دوره آموزشی مدیریت بومی مرمت شهری در چارچوب اسناد هویتی و كنترل توسعه در بافت‌های فرسوده شهری در اداره کل راه و شهرسازی کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان، مدیركل راه و شهرسازی استان كرمان در این دوره آموزشی از تشکیل هسته‌های ۵۰ نفره تخصصی در حوزه معماری شهری و ساماندهی بافت قدیم خبر داد و گفت: این تیم در مدت زمان سه سال مورد آموزش‌های مستمر در حوزه‌های تخصصی عمران شهری، ساماندهی بافت فرسوده و ساماندهی بافت قدیم قرار می‌گیرند.

محمدمهدی بلوردی افزود: توسعه معماری شهری در یک شهر منوط به دیدگاه مردم به ویژه متخصصان آن به این حوزه است و هر چه آگاهی متخصصان این حوزه‌ها افزایش یابد، شاهد توسعه معماری شهری در شهرها خواهیم بود.

وی ادامه داد: به منظور توسعه آگاهی درباره یک موضوع در جامعه باید با برگزاری نشست‌های مشترک و مستمر، آگاهی‌های لازم به افراد در راستای مفاهمه و رسیدن به درک مشترک درباره یک موضوع اقدام کرد تا در نهایت بتوان در حوزه اجرایی شاهد اقدامات تاثیرگذاری بود.

وی تاکید کرد: تشکیل هسته‌های ۵۰ نفره تخصصی در حوزه معماری شهری و ساماندهی بافت قدیم نیز به منظور رسیدن به مفاهمه و درک صحیح درباره ابعاد گسترده و اهمیت بهسازی بافت قدیمی و توجه به عمران و معماری شهری است.

وی ادامه داد: این افراد آموزش دیده در شهرستان‌های خود به عنوان محور هسته‌های جدید می‌شوند و به این ترتیب نگاه جامعه نسبت به لزوم توجه به عمران و معماری شهری تغییر می‌یابد و به نوعی مفاهمه عمومی در این حوزه شکل می‌گیرد.

وی آموزش‌های مستمر را عامل اصلی در اثرگذاری این آموزش‌ها دانست.

نظر شما