شناسهٔ خبر: 18983 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون با همکاری وزارت نفت/ وجود ۱۲۷ هزار کامیون بالای ۲۷ سال در کشور

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از توافق با وزارت نفت برای نوسازی ۶۵ هزار کامیون خبر داد و گفت: ۱۲۷ هزار دستگاه کامیون در ناوگان جاده‌ای بالای ۲۷ سال عمر دارند که موجب آلودگی محیط زیست می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ عباس آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۷ هزار دستگاه کامیون فرسوده در جاده های کشورتردد می کنند، اظهار کرد: با هماهنگی که با وزارت نفت انجام شده، تصمیم گرفته شد تا در مرحله اول ۶۵ هزار کامیون فرسوده از رده خارج شود و در مرحله بعد سایر ناوگان سنگین جاده ای کشور نوسازی شود.

وی با اشاره به تاسف بار بودن آمار کامیون های فرسوده،عنوان کرد: این ۱۲۷ هزار دستگاه کامیون بالای ۲۷ سال عمردارند، یعنی هر کامیون به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به جای اینکه ۳۲ لیتر گازوییل مصرف کنند ۶۰ لیتر مصرف می کند.

آخوندی افزود: واضح است که این کامیون‌های فرسوده چقدر به لحاظ اقتصادی زیان‌ده هستند. از سویی موجب آلودگی محیط زیست می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی به خبرآنلاین گفت: در همین راستا به دنبال هماهنگی که با وزارت نفت صورت گرفت، تصمیم گرفته شد تا برای نوسازی ۶۵ هزار کامیون اقداماتی انجام شود. این کار در حال انجام است. به زودی خبر خروج این کامیون‌ها اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم ظرف یکی دوسال کل ناوگان کهنه را نوسازی کنیم، کار بزرگی است./

نظر شما