شناسهٔ خبر: 18993 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

اردبیل آماده پذیرایی از مسافران نوروزی/ تامین ایمنی جاده‌های استان اردبیل

خلیل محبت خواه مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل از آمادگی كامل این اداره كل در تامین ایمنی سفرهای نوروزی با ایجاد اكیپ‌های فعال راهداری و گشت‌های برنامه‌ریزی شده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه صبح امروز در بازدید از محورهای ارتباطی شریانی این استان با اعلام این خبر گفت: راه و شهرسازی با ساماندهی ۳۶۰ نفر از پرسنل مجرب در قالب ۷۵ اكیپ راهداری و به كارگیری ۲۳۴ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین آماده پذیرایی از مسافران نوروزی و تامین ایمنی جاده‌های استان است.

وی افزود: این اكیپ‌ها با استقرار در ۱۲ راهدارخانه واقع در ۸ گردنه مرتفع و سایر راه‌های ارتباطی، ایمنی سفر در ۶ هزار و ۲۶۵ كیلومتر محورهای مواصلاتی استان اعم از بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی، راه‌های فرعی و روستایی را تامین خواهند كرد.

محبت خواه بر آماده‌سازی و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان تاكید كرد و گفت: نقاط پرحادثه با انجام عملیات ممیزی راه‌های شریانی استان شناسایی شده و برنامه ارتقای ایمنی این نقاط تدوین شده است.

وی با اشاره به اینكه تعداد نقاط پرحادثه جاده‌های استان از ۴۶ نقطه به ۲۶ نقطه كاهش پیدا كرده است گفت: اصلاح این نقاط با انجام عملیات زودبازده ایمنی اعم از لكه‌گیری، اصلاح شانه، خاكریزی، خاكبرداری، نصب علائم و چراغ‌های راهنمایی، نصب روشنایی و آشكارسازی درحال انجام است.

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل به حذف سرعت‌گیرهای اضافی و غیراستاندارد از سطح جاده‌های استان اشاره كرد و افزود: طبق بازدیدهای انجام شده توسط تیم‌های كارشناسی راهداری، بیش از ۷۰ درصد از این سرعت‌گیرها غیراصولی و غیركارشناسی نصب شده كه تا فرارسیدن ایام سفرهای نوروزی اصلاح خواهند شد.

محبت خواه با تاكید بر همکاری سایر عوامل خدمت‌گزار جاده‌ای با نیروهای راهداری گفت: بی‌تردید تامین ایمنی و امنیت سفرهای نوروزی مرهون همت جمعی همه عزیزان خدمتگزار است.

وی به هموطنانی كه قصد تردد از راه‌های ارتباطی استان اردبیل را دارند توصیه كرد علاوه بر اطمینان از سلامت خودروی خود تجهیزات ایمنی ضروری به همراه داشته باشند و قبل از انجام سفر با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ از وضعیت جاده‌های استان با خبر شوند. 

نظر شما