شناسهٔ خبر: 19060 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بخارایی در همایش بزرگ ایمنی حمل و نقل:

عضویت بیش از ۱۰ هزار نفر در جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها/ سهم ۷۰ درصدی عامل انسانی در تصادفات رانندگی/ تلفات تصادف رانندگی در ایران ۴۰ درصد از متوسط جهانی بیشتر است

محمد بخارایی رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از عضویت بیش از ۱۰ هزار نفر در این تشکل خبر داد و گفت: کشوری که ۷۹ میلیون نفر جمعیت دارد باید ۷۹ میلیون طرفدار ایمنی راه نیز داشته باشد پس لازم به فرهنگ‌سازی عمومی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمد بخارایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ اسفند در همایش بزرگ ایمنی حمل و نقل که با حضور و مشارکت روحانیون و علمای استان تهران برگزار شد شعار عمومی این همایش را توصیه و امر به معروف به ایمنی اظهار کرد و گفت: حمل ونقل به مثابه بستر توسعه اقتصادی کشور با یک چالش بزرگ روبرو است.

وی با اشاره به آمار تصادفات رانندگی اظهار کرد: در سال ۱۳۸۴ تعداد تلفات رانندگی ۲۸ هزار کشته بود که با تلاش‌های صورت گرفته همه دستگاه‌ها این عدد در سال ۱۳۹۳ به ۱۷ هزار کشته رسید. سالانه در دنیا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. آمار تلفات رانندگی در ایران ۱.۴ درصد کشته‌شدگان دنیا محسوب می‌شود در حالی‌که جمعیت ایران یک درصد جمعیت جهان است. به عبارت دیگر تلفات تصادف رانندگی در ایران ۴۰ درصد از متوسط جهانی بیشتر است.

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها حضور علما و روحانیون را موجب ارتقای فرهنگ و رفتار اجتماعی رانندگان دانست و یادآور شد: جمعیت طرفداران ایمنی از اقشار مختلف جامعه برای جا انداختن فرهنگ ایمنی دعوت کرد.

وی برنامه بعدی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها را بهره‌گیری از ظرفیت بسیجیان کشور عنوان و اظهار کرد: باید همه باهم برای مقابله با این دشمن خاموش تلاش کنیم.

رئیس اسبق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با اشاره به نقش عامل انسانی در تصادفات رانندگی عنوان کرد: این عامل در کشور ما سهم ۷۰ درصدی دارد و مهمترین نقش را در تلفات رانندگی به خود اختصاص داده است.

وی به عضوگیری بیش از ۱۰ هزار نفری در جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اشاره و اظهار کرد: کشوری که ۷۹ میلیون نفر جمعیت دارد باید ۷۹ میلیون طرفدار ایمنی راه نیز داشته باشد پس لازم به فرهنگ‌سازی عمومی است.

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به آمار ۲۲.۳ درصدی کشته شدگان موتورسوار در تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه ارزش‌های حمل و نقلی در کشور به خوبی جا نیفتاده است و خیلی از تخلفات رانندگی را موتور سواران بسیار راحت مرتکب می‌شوند.

بخارایی کشته‌شدگان و معلولیت ناشی از تصادفات رانندگی را بسترساز فقر جامعه دانست و افزود: همه تلاش و فعالیت ما این است که حتی یک نفر از آمار تعداد کشته‌شدگان کاهش یابد./

نظر شما