شناسهٔ خبر: 19081 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در شورایعالی هماهنگی ترابری كشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

بررسی پیشرفت پروژه شناسایی درآمدها و هزینه‌های ترانزیت/ تصویب اصلاحات آیین‌نامه تاسیس و فعالیت بنادر خشك/ تأکید بر بازبینی راهبردها و روان‌سازی كریدورهای ترانزیتی

نشست نشست ۱۸۵ شورایعالی هماهنگی ترابری برگزار و گزارش عملكرد حمل‌ونقل كالا، ترانزیت و جابجایی عمومی زمینی و هوایی مسافر قرائت٬ پیشرفت پروژه شناسایی درآمدها و هزینه‌های ترانزیت بررسی ٬ اصلاحات آیین‌نامه تاسیس و فعالیت بنادر خشك تصویب و بر بازبینی راهبردها و روان‌سازی كریدورهای ترانزیتی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ یكصد و هشتاد و پنجمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری كشور به ریاست دكتر عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی، با حضور کلیه اعضا برگزار شد.

بر اساس این گزارش عملكرد حمل‌ونقل كالا، ترانزیت و نیز جابجایی عمومی زمینی مسافر در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته كاهش و جابجایی مسافر هوایی افزایش داشته است.

كاهش ترانزیت از كشور و تحولات منطقه‌ای شامل فعال شدن بندر گوادر پاكستان با سرمایه‌گذاری چینی، سرمایه‌گذاری كشورهای عربی برای انتقال نفت و دیگر كالاها از طریق راه‌آهن به دریای سرخ و كانال آبی در دست مطالعه موسوم به سلمان و همچنین تكمیل بندر فاو (عراق) ایجاب می‌کند تا راهبردها و سیاست‌های كشور در ارتباط با حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت بازبینی و روان‌سازی كریدورهای ترانزیتی شمالی - جنوبی و نیز شرقی - غربی كشور ضمن تعامل با همسایگان و رفع موانع و مسایل آن مورد اهتمام قرار گیرد.

همچنین آخرین وضعیت پیشرفت پروژه شناسایی درآمدها و هزینه‌های مربوط به ترانزیت در قلمرو كشور مورد بررسی قرار گرفت و از اعضا خواسته شده در جامع‌سازی شرح خدمات پروژه مشاركت کنند.

با توجه به بخش‌نامه ۱۰ مرداد ۹۴ سازمان امور مالیاتی مبنی‌‌بر "معافیت فعالان مقیم مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، در مواقع عرضه كالا یا خدمت در آن مناطق، صرف‌ نظر از محل اقامت خریدار" مقرر شد اجرایی شدن مراتب به مبادی مربوطه ابلاغ شود.

اصلاحات جمع‌بندی شده در كمیسیون فرعی شورا در رابطه با آیین‌نامه تاسیس و فعالیت بنادر خشك نیز به تصویب رسید./

نظر شما