شناسهٔ خبر: 19102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار هرمزگان مطرح کرد:

افزایش کیفیت ساختمان‌ها و مصالح ساختمانی شرایط توسعه پایدار را فراهم می‌کند/ تلاش برای جمعیت پذیری ۷ شهر ساحلی جنوب کشور

دكتر جاسم جادری نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: توانایی خوبی برای ساخت مصالح ساختمانی در کشور داریم که اگر بتوانیم با این مصالح ساختمان‌های خوب بسازیم به سمت توسعه پایدار گام برداشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دكتر جاسم جادری در آئین اختتامیه هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان که در بندرعباس برگزار شد با بیان این‌که کشور ما ظرفیت‌های بسیاری برای تولید مواد اولیه صنعت ساختمان دارد، عنوان کرد: توانایی خوبی برای ساخت مصالح ساختمانی در کشور داریم که اگر بتوانیم با این مصالح ساختمان‌های خوب بسازیم به سمت توسعه پایدار گام برداشته‌ایم.

وی امنیت ساختمان‌ها را یکی از مباحث بسیار مهم برشمرد و افزود: مقاومت مصالح و سازه‌های ساختمان در مقابل حوادث مختلف بسیار مهم است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: صنعت ساختمان‌سازی از قوی‌ترین صنایع کشور است و قوانین و مقررات خوبی هم دارد اما این قوانین مصوب که اعتقاد داریم با امنیت مردم ارتباط مستقیم دارد در برخی موارد دچار تضادهایی است.

جادری تصریح کرد: در بحث ساختمان‌سازی وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها خود را متولی می‌دانند اما هر یک از کار دیگری ایراد می‌گیرند و به توافقی برای اجرای مناسب قوانین ساختمانی نمی‌رسند.

وی با بیان اینکه کیفیت مصالح و ساختمان‌های ما مورد انتقاد کارشناسان است، اظهار داشت: باید دقت کافی روی ساخت و نگه‌داری مصالح از جمله بتن صورت گیرد تا سرمایه‌های ملی خود را از بین نبریم و توجه به آموزش به خصوص در افزایش کیفیت بتن و ساختمان‌سازی می‌تواند موثر باشد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: با برگزاری این همایش‌ها باید بتوانیم در جهت تقویت مبانی مقررات ساختمانی و ارتقای کیفیت مصالح گام های موثری برداریم.

جادری با تاکید بر لزوم توجه به مراقبت و نگه‌داری ساختمان‌ها، بیان داشت: جلب مشارکت مراکز علمی در ساختمان‌سازی و استفاده از سیستم‌های علمی برای مراقبت و نگه‌داری از ساختمان و ایجاد ارتباط گسترده میان پژوهشگران با صنعت ساختمان می‌تواند موجب آسیب‌شناسی و افزایش کیفیت و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها شود.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفته به هفت شهر ساحلی خلیج فارس و سواحل مکران در ساختمان و شهرسازی برای جمعیت پذیری توجه ویژه‌ای داشته باشد و امیدواریم مقررات ملی ساختمان در آنها به خوبی رعایت شود.

نظر شما