شناسهٔ خبر: 19126 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اخبار ریلی در هفته‌ای گذشت؛

خبر خوش وزیر نفت برای نوسازی ناوگان ریلی از محل صرفه‌جویی سوخت/ رشد ۱۲۰ درصدی ترانزیت ریلی در ۱۱ ماه نخست امسال/ انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ریلی

قطار خبر خوش وزیر نفت برای نوسازی ناوگان ریلی از محل صرفه‌جویی سوخت، رشد ۱۲۰ درصدی ترانزیت ریلی در ۱۱ ماه نخست امسال، انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ریلی از مهم‌ترین اخبار ریلی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

ایران تمایل دارد كریدور سرخس-بندرعباس را بهسازی کند و لازم است در حوزه‌های ریلی و جاده‌ای مطالعاتی صورت گیرد تا مشخص شود این بهسازی باید در چه بخش‌هايی عملیاتی شود به همین دلیل از شرکت‌های فعال کره‌ای برای تعریف پروژه در این کریدور دعوت می‌کنیم.

با اتصال ریلی تهران به خرم‌آباد و بروجرد نه از طریق ایجاد یک خط جدید بلکه با ارتقای خط ریلی موجود که قطعا هزینه کمتری نیز صرف خواهد کرد می‌توانیم بخشی از مشکلات فعلی را رفع کند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت

برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی مصوبه‌ای از شورای اقتصاد به میزان بیش از هفت میلیارد دلار از محل صرفه‌جویی سوخت داریم که در حوزه نوسازی بار و مسافر است.

ظرف ماه‌های آینده آن را به موافقتنامه بدل می‌کنیم که با توجه به اهداف این طرح کار بزرگی در حوزه ریلی صورت خواهد گرفت.

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی:

۲۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح‌های وزارت راه و شهرسازی انتشار پیدا می‌کند که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان این اوراق مربوط به طرح‌های شرکت راه‌آهن است.

در بخش ریلی حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی وجود دارد که اگر از اوراق استقبال شود قطعا قابل واگذاری است به این ترتیب حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر بدهی برای بخش ریلی باقی می‌ماند که امیدواریم آن را هم از طریق‌های دیگر پرداخت کنیم.

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و تأمین مالی

در دیدار با نماینده شرکت استادلر ریل یکی از بزرگترین شرکت‌های لوکوموتیوساز در جهان، در خصوص همکاری آن‌ها با شرکت حمل و نقل ریلی رجا مذاکره شد.

شرکت استادلر ریل برای توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های ایرانی تولیدکننده لکوموتیو مذاکره می‌کند که بر همین اساس این شرکت هم اکنون با شرکت مپنا لکوموتیو برای همکاری‌های مشترک در حال مذاکره است.

حسین عاشوری معاون بهره‌برداری٬ سیر و حرکت شرکت راه‌آهن

راه‌آهن با رشد ۱۲۰ درصدی ترانزیت ریلی در ۱۱ ماه نخست سال ۹۴ رکورد تازه ترانزیتی ثبت کرد.

به ازای هر تن کیلومتر ترانزیتی که حمل می‌شود٬ ۲.۵ برابر درآمدزایی بیشتر نسبت به بار داخلی حاصل می‌شود.

۸۵ درصد بارهای جابه‌جا شده بین کشورهای آسیای میانه به سمت خلیج فارس یا بالعکس بوده است.

بدهکاری ایران به راه‌‌آهن‌های ترکمنستان٬ ازبکستان٬ قزاقستان٬ تاجیکستان و ترکیه به روز شد.

رضا شاکری مدیركل راه آهن تهران

مردم از بازگشایی گیت دوم متروی راه‌آهن استقبال کردند. قدم بعدی در راستای حمل و نقل درب تا درب اتصال سکوهای راه‌آهن و مترو است.

هادی ضیایی‌مهر مدیرکل راه‌آهن خراسان

رکورد تعداد واگن مبادله‌ای در یک روز با کشور ترکمنستان از ابتدای راه‌اندازی مرز ریلی سرخس در سال ۱۳۷۵ شکسته شد و تعداد ۵۷۶ واگن در یک روز با ترکمنستان مبادله شد.

همچنین خطوط ریلی مرز سرخس از ۲۵ کیلومتر به ۷۵ کیلومتر رسیده است.

تخفیفات تعرفه‌ای برای ترانزیت از سمت ترکیه به آسیای میانه ۵۰ درصد٬ سرخس به بندرعباس ۳۰ تا ۴۰ درصد و همچنین در مسیر ترانزیتی سرخس به میرجاوه ۴۵ درصد است.

بابك احمدی معاون ناوگان شركت راه آهن

شركت هیوندای كره جنوبی تمایل خود را برای اجاره بشرط تملیك ۱۵۰ دستگاه لكوموتیو باری به شركت های خصوصی ایرانی اعلام كرد.

یوسف گران پاشا مدير كل راه آهن شمال (ساری)

قطار باری با یک خودروی پراید در محور ساری-قائم‌شهر برخورد کرد که در نتیجه آن، خودروی پراید در این تصادف خسارت دید. حال عمومی دو سرنشین جلوی خودرو مساعد است.

نظر شما