شناسهٔ خبر: 19143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

اصفهان از زیرساخت حمل و نقل جاده‌ای مناسبی برخوردار نیست

جاده راه‌های استان اصفهان با شاخص‌های اصلی بار و مسافر، حتی با متوسط کشوری نیز تطابق ندارد و از آن هم کمتر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، فرزاد دادخواه مدیر راهداری این اداره کل گفت: با نگاهی به شاخص‌های مختلف وضعیت زیرساخت‌های شبکه حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تا پایان سال ۹۳ این استان با ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه و ۱۶۴۶ کیلومتر بزرگراه، در شاخص‌هایی همچون میزان کالای حمل شده از مبدا، میزان کالا از نوع معدنی و ساختمانی، کالای صادر شده به تهران، کالای وارد شده از مقصد خوزستان، تعداد راننده وسایل نقلیه باری جاده‌ای، تعداد موسسه و شرکت‌های فعال یاری، تعداد مجتمع خدماتی رفاهی، تعداد پایانه‌های عمومی مسافربری، تعداد پایانه‌های کالا و شهرک‌های حمل و نقل در ردیف‌های صدر جدول رتبه‌بندی کشور است.

وی در ادامه اذعان داشت: استان اصفهان با شاخص‌های نسبی ارائه شده در تمامی موارد اعلام‌شده نسبت به شاخص‌های کشوری بر اساس جمعیت استان، تعداد راهدارخانه، پاسگاه پلیس راه، پایگاه اورژانس و طول روشنایی و... در ردیف‌های پایین جدول رتبه‌بندی کشور قرار دارد.

دادخواه با توجه به سند آمایش استان اصفهان ۱۹ شاخص را به عنوان اولویت‌های مهم در وضعیت حمل و نقل و راه‌ها عنوان کرد و گفت: افزایش طول  آزادراه و بزرگراه، راه اصلی، راه روستایی، تعریض راه‌ها، احداث کمربندی، بهبود کیفیت راه روستایی، افزایش ایمنی راه، ایجاد مسیر ویژه دوچرخه در محورهای خاص، ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی کامل، ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی سبک، ایجاد بنادر خشک، ایجادشهرک‌های حمل و نقل، احداث پایانه حمل و نقل مسافر، ایجادحمل و نقل ترکیبی مسافر، ایجاد حمل و نقل ترکیبی بار، گسترش شبکه ریلی، دوخطه کردن شبکه ریلی، احداث شبکه ریلی سریع‌السیر و راه‌اندازی قطار حومه‌ای می‌تواند اقدامات موثری برای رسیدن به اهداف باشد.

نظر شما