شناسهٔ خبر: 19152 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

در اجرای پروژه‌ها باید زیبا‌سازی طبیعت و حفظ محیط زیست لحاظ شود

خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: مهندسان باید در اجرای پروژه‌ها زیبا‌سازی طبیعت و حفظ محیط زیست را لحاظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، خداداد مقبلی مدیر کل راه و شهرسازی فارس در مراسمی که به مناسبت تقدیر از مهندسان برگزار شده بود گفت: وظیفه سنگینی بر عهده مهندسان است و باید افتخار کنیم وظیفه سنگین حفظ جان و مال مردم با ساختن ساختمان‌های ایمن بر عهده ماست.

وی افزود: اگر مهندسان تلاش و حوزه صنعت ساختمان را متحول کنند، دغدغه بی‌کاری بسیاری از جوانان نیز برطرف می‌شود و فرصت‌های شغلی تازه‌ای نیز به وجود می‌آید.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به فرصت‌های خوبی که در حوزه بافت فرسوده و تاریخی شیراز برای مهندسان به وجود آمده تصریح کرد: از حضور آنها و سرمایه‌گذاران برای مقاوم‌سازی و سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده شیراز استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به وظیفه سنگین مهندسان در پروژه‌های عمرانی افزود: ۵۰ هزار میلیارد در بحث مسکن مهر در کل کشور هزینه شده که مسئولیت این ساخت و سازها و هزینه‌ها به عهده مهندسین است و این گونه مسئولیت‌ها وظیفه ما مهندسان را بیشتر و حساس‌تر می‌کند.

مقبلی متذکر شد: شغل مهندسی زمانی باعث افتخار است که بتوانیم محل و مکان امن را برای هموطنان ایجاد و در کارهای کارشناسی جانب عدالت و حق را رعایت کنیم و با ایده‌های خودمان شهرهایی زیبا بسازیم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به لزوم رعایت اقتصاد مهندسی در پروژه‌ها افزود: باید در اجرای پروژه‌ها اقتصاد مهندسی را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا مردم از منافع صرف‌جویی بهره‌مند شوند.​