شناسهٔ خبر: 19199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه:

رشد ۷۳ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرلنگه

بندر لنگه مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اعلام خبر رشد ۷۳ درصدی حجم عملیات کانتینری در این بندر طی یازده ماهه سال جاری، گفت: در این مدت ۳۳۳ TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری آمار کل تخلیه و بارگیری کالا در بندر لنگه طی یازده ماهه امسال را ۷۸۴ هزار و ۵۴۴ تن اعلام کرد و افزود: بخشی از این عملیات با حجمی بالغ بر ۵ هزار و ۷۲۷ تن، مربوط به کالاهای نفتی بوده است، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۱ درصد افزایش به ثبت رسید.

وی با اشاره به رونق صادرات نفتی طی سال جاری، حجم عملیات اینگونه کالاها را ۲ هزار و ۵۹۴ تن برشمرد و گفت: این رقم بیانگر افزایش ۶۲ درصدی نسبت به سال گذشته است.

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه، طی این مدت همچنین ترانزیت مواد نفتی با ۱۰۰ درصد رشد به رقم ۳ هزار و ۶۹ تن رسیده است.

صابری ادامه داد: طی این مدت، میزان صادرات غیر نفتی بندر تجاری لنگه با ۳۹۲ هزار و ۳۵۹ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول عمده کالاهای صادراتی را شامل خشکبار (خرما، کشکش، انجیر و ...) میوه‌جات (لیمو شیرین، سیب و ...) تره‌بار (هویج، سیب زمینی، کدو و ...) به مقصد امارات متحده عربی بوده است.

وی از عزم بالای متولیان حمل و نقل دریایی برای نظارت بیشتر بر وضعیت خدمات دهی فعالان حمل و نقل دریایی و افزایش رفاه مسافران در روزهای پایانی سال و شروع طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی از تاریخ ۲۵ اسفندماه خبر داد .

صابری در همین رابطه گفت: در کمیته حمل و نقل دریایی غرب هرمزگان تمهیدات لازم اندیشیده شده و اقداماتی در همین راستا در دست اجرا قرار دارد.

گفتنی است، بندر لنگه از جمله بنادر منطقه غرب هرمزگان و در زمره بنادر پیشرو در امر تجارت، ترانزیت و جابجایی مسافر است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی مناسب، به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس (سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل شده است.

از جمله مزایای این بندر، می‌توان به برخورداری آن از حداقل فاصله دریایی با شیخ نشین‌های امارات متحده عربی از جمله دبی و شارجه برشمرد و بر همین اساس، سرمایه‌گذاری کلان سازمان بنادرو دریانوردی در سال‌های اخیر حکایت از اعتماد بالای متولیان صنعت دریانوردی به آینده روشن و امیدوار کننده این بندر تاریخی دارد.

نظر شما