شناسهٔ خبر: 19204 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خبر داد:

ایجاد مجتمع‌های آموزشی در سایت‌های مسکن مهر لرستان

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از ایجاد مجتمع‌های آموزشی در سایت‌های مسکن مهر این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان لرستان شهرام ملکی عصر شنبه در جلسه شورای مسکن لرستان گفت: دستورکار این جلسه در خصوص پروژه‌های روبنایی در سایت‌های مسکن مهر بود تا دستگاه‌ها برای سال آینده بر اساس منابعی که در اختیارشان است این پروژه‌ها را تعریف کنند.

وی با بیان اینکه پنج سایت مسکن مهر استان (فاز دو و سه خرم آباد، بروجرد، نورآباد و الیگودرز) نیازمند ساخت کلانتری هستند، عنوان کرد: به سه سایت از این‌ها زمین‌هایی در سال‌های ۹۱ و ۹۲ واگذار شده و بنا بوده در بازه زمانی یک ساله ساخته شوند که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

گفتنی است از آنجا که نماینده نیروی انتظامی حاضر در جلسه در جریان موضوع نبود، این مصوبه بدون تکلیف ماند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: ۹ شهر خرم‌آباد، بروجرد، نورآباد، ازنا، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر و دورود نیازمند مجتمع آموزشی هستند که برای هرکدام دبستان، راهنمایی و دبیرستان تعریف کردیم.

ملکی با بیان اینکه شش سایت مسکن مهر استان به سالن ورزشی نیازمندند، تصریح کرد: در این خصوص راه و شهرسازی زمین و یک سوم هزینه را در اختیار ورزش و جوانان قرار خواهد داد.

بنابر این گزارش، نماینده ورزش و جوانان نیز در جلسه حاضر نبود و این موضوع نیز بدون تکلیف باقی ماند!

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه گفت: برای سایت‌های مسکن مهر ۱۰ شهرستان استان خرم‌آباد دو پایگاه سلامت و برای بقیه هر یک، یک پایگاه سلامت در نظر گرفتیم که با کمک قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و خیرین سلامت ساخته خواهند شد.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این خصوص افزود: علوم پزشکی برای ساخت این پایگاه‌های سلامت یا از تفاهم‌نامه قرارگاه خاتم مبنی بر ۵۰ درصد وزارت بهداشت، ۱۰ درصد قرارگاه، ۲۰ درصد استانداری و ۲۰ درصد منابع داخلی دانشگاه و یا از زمین و یک سوم هزینه از راه و شهرسازی استفاده کند.

محمد چگنی مدیرکل نوسازی مدارس لرستان نیز در این جلسه گفت: مدرسه مسکن مهر خرم آباد ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فقط محوطه آن مانده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مدارس مسکن مهر بروجرد و نورآباد نیز هرکدام ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، عنوان کرد: در همجواری مسکن مهر الشتر یک هنرستان وجود دارد که چند سال است بلاتکلیف مانده و برای مقاوم سازی کنار گذاشتیم که برای مسکن مهر می‌توانیم نوسازی کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه مسکن مهر پلدختر نیز یک پروژه همجوار دارد که می‌توان برای آن استفاده کرد، ادامه داد: به مسکن مهر الیگودرز و ازنا برای ساخت مدرسه زمینی تاکنون اختصاص داده نشده است، ولی بقیه پروژه‌ها در هفته دولت یا مهرماه سال آینده افتتاح خواهند شد.

چگنی تصریح کرد: تاکنون برای مدرسه مسکن مهر خرم‌آباد ۶۰۹ میلیون تومان و برای بروجرد ۶۳۸ میلیون تومان دریافتی داشته‌ایم.

نظر شما