شناسهٔ خبر: 19234 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شکرچی‌زاده در هفته درختکاری مطرح كرد:

لحاظ شدن دیدگاه محیط زیستی در فاز تحقیقاتی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی/ كاشت ۵۰۰ اصله نهال به نام کارکنان مرکز تحقیقات

درختكاري همزمان با هفته منابع طبیعی، مراسم روز درختکاری با حضور رئیس و جمعی از مدیران مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در محوطه این مرکز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی برنامه درختکاری امروز (یکشنبه ۱۶ اسفند) در دومین روز هفته منابع طبیعی و درختکاری با حضور محمد شکرچی‌زاده رئیس و جمعی از مدیران مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در محوطه این مرکز برگزار شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این مراسم با تأکید بر لزوم حفظ منابع طبیعی و علاقه‌مندی حوزه اجرایی مرکز بر حفظ و توسعه فضای سبز اظهار کرد: طی دو سه دهه اخیر، کشورها توجه بیشتری را به حوزه منابع طبیعی و فضای سبز معطوف ساخته‌اند و این در حالی است که در کشور ما با وجود اقدامات بسیار خوبی که صورت گرفته، همچنان جای کار بسیاری وجود دارد و نیازمند برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات گسترده‌تری در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع محیط‌ زیست و توجه به آن در حوزه راه و شهرسازی افزود: تلاش ما در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر این است تا در پروژه‌های در دست انجام و تکالیف تحقیقاتی که از سوی وزارت راه و شهرسازی بر عهده این مرکز گذاشته می‌‌شود، دیدگاه محیط‌ زیستی و حفظ منابع طبیعی را به عنوان یک محور مهم مد نظر قرار دهیم.

شکرچی‌زاده افزود: درختکاری حرکتی نمادین است ولی باید در همه فعالیت‌های ما احترام به محیط‌ زیست تجلی داشته باشد.

همچنینی در ادامه این مراسم احد سامی‌فر معاون توسعه مدیریت و منابع طبیعی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز با برشمردن اقدامات صورت گرفته این مرکز در خصوص حفظ و توسعه فضای سبز به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده و حضور مشاور گیاه‌پزشک در مرکز، در جهت حفظ فضای سبز فعلی مجموعه اقدامات زیادی را به انجام رسانده‌ایم. آبیاری مناسب مجموعه درختان، تجهیز گلخانه‌ای با ۱۰۰ هزار اصله نهال و کاشت گل‌های بهاری از جمله این اقدامات بوده که با تلاش کارکنان واحد فضای سبز مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: ۵۰۰ اصله نهالی که امروز کاشته می‌شود به نام خود کارکنان مرکز تحقیقات ثبت می‌شود تا حضور همیشگی آنها را در روند حفظ و توسعه فضای سبز این مرکز بیش از پیش شاهد باشیم. همچنین در ادامه برنامه‌های هفته منابع طبیعی، با حضور یکی از مدارس تهران به عنوان مجتمع آموزشی سبز، ۱۰۰ اصله نهال دیگر را غرس خواهیم کرد.

در پایان مراسم روز درختکاری،‌ رئیس، جمعی از مدیران و کارکنان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نهال‌ها را به نام خود در محوطه این مرکز کاشتند./

نظر شما