شناسهٔ خبر: 19237 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمدمهدی بلوردی خبر داد:

۴۷۵ هزار هکتار اراضی دولتی تحت مدیریت راه و شهرسازی استان کرمان/ معرفی نخستين فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن كرمان

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۴۷۵ هزار هکتار اراضی دولتی در تولیت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان هستند، این در حالیست که با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن كشور و جمعی از مسئولان، سرهنگ اكبر طالبی‌زاده به عنوان فرمانده يگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن كرمان منصوب و معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی در مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان کرمان افزود:  اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان بیش از ۴۷۵ هزار هکتار اراضی دولتی را تحت مدیریت خود دارد و شاید جزو نخستین استان از نظر هکتار اراضی دولتی باشد.

وی با تأکید بر مبارزه با زمین‌خواری، گفت:همچنین در حوزه اداری، ستادی، پشتیبانی و همچنین ارتباطات اداری با دستگاه های قضایی و انتظامی تمرکز خواهیم کرد تا به نحو احسن از اراضی دولتی که بخش عمده ای از بیت المال است، صیانت کنیم.

 بلوردي بيان كرد: بخش عمده و قابل توجه تاکیدات در برنامه کاری مدیریت اداره راه و شهرسازی در حوزه املاک و زمین خواهد بود و به طور جدی از آن پشتیبانی می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تاکنون حفظ اراضی دولتی در استان کرمان به شکل شرکت‌های حفاظتی این کار انجام می‌شد و با پیگیری‌ها‌ی سازمان ملی زمین و مسکن و آموزش‌ نیروها در این زمنیه حفاظت از اراضی دولتی منجر به معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان به نسبت سایر استان‌ها کار در این حوزه‌ سخت‌تر است، تصریح کرد: یکی از تأکیدات استاندار کرمان مبارزه با حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

همچنین سرهنگ علی عباس نژاد  فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن كشور در مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان با بيان اينكه كرمان هفتمين استان كشور است كه فرمانده یگان حفاظت سازمان آن معرفی می‌شود، افزود: یگان حفاظت در راستای ماده ۲۳۳ قانون پنجم توسعه و دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت در سازمان‌های اجرایی که مورد تأیید و مصوب مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا هم هست در سطح کشور تشکیل شده است.

وي تصريح كرد: پیگیر هستیم که در تمام استان‌ها فرمانده یگان حفاظت را معرفی کنیم و سعی شده بدين منظور از افسران پلیس که از نیروهای انتظامی کار، اجرایی و اداری هستند، استفاده شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با بيان اين كه با شروع به کار این یگان اولویت اول، بحث پیش‌گیری از موضوع زمین‌خواری، تعرض و تصرف و یا هر گونه چشم‌داشتی به اموال دولتی است، گفت: چنان‌چه مشاهده شود از خلأ انتظامی و پوشش حفاظتی ما سوء استفاده‌ای شده است مطمئناً برخورد قاطع و محکمی با افراد متخلف خواهیم داشت.

سرهنگ عباس‌نژاد با تاكيد بر اينكه برخورد ما در قالب چارچوب قانون و رعایت حقوق شهروندی است، افزود: در دستورالعمل ستاد کل تأکید شده یگان دارای ضابطه خاص قضایی است و البته امکان مسلح شدن را نیز دارد.

وی گفت: علاوه بر وظیفه اصلی‌ ما که پیش‌گیری است، چنان‌چه جایی بحث تعارض و تصرفی بود همکاران در یگان با تشکیل پرونده قضایی، موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع خواهند داد و پی‌گیر امورات از این طریق هستند.

عباس‌نژاد تصريح كرد: اراضی تحت پوشش سازمان ملی زمین و مسکن، اراضی درون و حومه شهرها هستند و بعد از حاشیه شهر، حفاظت از اراضی به عهده امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی است.

وی افزود: همچنین سایر اراضی نیز تحت پوشش حفاظت یگان حفاظت منابع طبیعی هستند.

همچنين ساختمان يگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن كرمان با حضور فرمانده سازمان ملی زمین و مسکن كشور و جمعي از مسئولان اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان  افتتاح شد.

نظر شما