شناسهٔ خبر: 19242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمد رودباری خبر داد:

پرداخت ۴۵ میلیارد و ۸۴ میلیون تومان یارانه به مسکن مهر همدان/ همدان می‌تواند اولین استان در اتمام پروژه‌های مسکن مهر باشد

جلسه مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: دولت تاکنون ۴۵ میلیارد و ۸۴ میلیون تومان برای یارانه مسکن مهر استان همدان پرداخت کرده است، در حالیکه در سالن جلسات استانداری همدان، آخرین وضعیت زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن مهر استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت حل مشکل اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمد رودباری در جلسه شورای مسکن همدان عنوان کرد: در سال جاری ۴ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان تا الان پرداختی داشتیم که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون پرداخت شده و مابقی نیز امیدواریم پرداخت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان  گزارشی از وضعیت پروژه‌های مسکن مهر استان ارائه داد و گفت: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۳۰ هزار و ۱۳۴ واحد و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، هفت هزار و ۶۱۰ واحد عقد قرارداد شده است.

وی با شاره به وضعیت خوب مسکن مهر استان نسبت به کشور عنوان کرد: ازتعداد ۳۷ هزار و ۷۴۴ واحد مسکن مهر در استان تاکنون ۳۰ هزار و ۸۸۶ واحد به بهره‌برداری رسیده و شش هزار و ۸۷۸ واحد نیز باقی مانده که این روند بسیار خوبی است و برای سال آینده پرونده مسکن مهر استان بسته می‌شود.

رودباری در ادامه یادآورشد: از مساکن مهر در همدان، ۹ هزار و ۳۷۱ واحد به مناسبت هفته دفاع مقدس مورد بهره‌برداری قرار گرفت که شش هزار و ۹۰۱ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۴۰۵ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و دو هزار و ۶۵ واحد نیز در بافت فرسوده بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مساکن مهر بحث پایان کار و صدور سندهای اعیانی است، بیان کرد: از  هشت هزار و ۴۴۶ واحدی که عقد قرارداد شده فقط پایان کار دو هزار و ۲۶ واحد گرفته شده و ۵۲ سند اعیانی صادر شده که عدد بسیار کوچکی است.

رودباری در پایان گفت: با توجه به افتتاح و تحویل شش هزار و ۱۷۷ واحد مسکن مهر در سطح شهر همدان به متقاضیان مربوطه نیاز به همکاری بیشتر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در خصوص صدور صورت مجالس تفکیکی عرصه و اسناد تک برگی مساکن مهر است.

همچنین در سالن جلسات استانداری همدان با حضور نماینده تام الاختیار وزیر نیرو و معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران ذیربط، آخرین وضعیت زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن مهر استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت حل مشکل اخذ شد.

امیر کمالی در این جلسه عنوان کرد: با همکاری مهندس رودباری و همکاران وی ۱۲/۵ میلیارد تومان از طرف وزارت نیرو تعهد میکنیم و ۱۲/۵ میلیارد تومان نیز استانداری به عنوان پدر استان نسبت به اتمام پروژه‌های مسکن مهر در استان تعهد نماید.

وی در ادامه بیان کرد: دولت در نظر داشت از مسیر وزارت نیرو در ۶ ماهه اول سال ۹۳، مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان و در ۶ ماهه دوم مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان و از محل فروش انشعاب نیز مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان را جهت تکمیل مسکن مهر اعتبار کسب کند که متاسفانه به دلیل شرایط حاکم در آن زمان، تنها موفق به تامین ۳۰۰ میلیارد تومان از این ۲۰۰۰ میلیارد تومان شد.

وی همدلی موجود در دستگاه‌های استان را موجب پیشرفت امور و حل مشکلات زیر مجموعه این وزارتخانه در استان دانست و گفت: در حوزه مسکن مهر در استان چه در بحث کیفیت و چه در خصوص زیرساخت‌های مورد نیاز، نسبت به سایر استان‌ها بهتر عمل شده و برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری همدان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از مدیرکل راه و شهرسازی جهت پیگیری های مستمر در خصوص مشکلات مساکن مهر عنوان کرد: از زمان تصدی مهندس رودباری تحولات بسیاری را در بحث مساکن مهر شاهد بودیم و امیدواریم بتوانیم اولین استانی باشیم که مسکن مهر را به پایان برسانیم.

عراقی ادامه داد: باید از تمام منابع و استعدادهای خود استفاده کنیم چرا که ما موظف هستیم به خاطر مردم محروم این کار را در اولویت قرار داده و به سرانجام برسانیم.

در پایان این جلسه هر یک از فرمانداران شهرستان ها به ارائه گزارشی از مشکلات موجود در مساکن مهر خود پرداختند.

نظر شما