شناسهٔ خبر: 19252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راه و شهرسازی استان همدان برگزار کرد؛

اجرای مانور یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن

جلسه مانور اعزام نیروهای حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان صبح امروز با حضور سرهنگ چراغی فرماندهی این یگان و جمعی از مسئولین ذیربط از درب اداره کل آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مدیر املاک و حقوقی اداره کل در این مراسم عنوان کرد: ضرورت تشکیل حفاظت از سازمان زمین و مسکن  از سال‌های گذشته احساس می‌شد و بالاخره این یگان با اقتدار و قدرت از چند هفته گذشته کار خود را به صورت رسمی با معارفه فرماندهی یگان آغاز نموده است.

علی قاسمی در ادامه بیان کرد: یگان حفات از اراضی اداره کل با امکاناتی که تجهیز نموده اجازه تعدی به اراضی دولتی حتی به اندازه یک سانتی‌متر را هم نخواهد داد و چه در ایام نوروز و چه در سایر ایام سال هر لحظه از اراضی دولتی حفاظت و حراست خواهد نمود.

وی افزود: برای سال آینده، ۶۰۰ میلیون تومان بودجه به این یگان اختصاص یافته که با این بودجه اختصاص داده شده اراضی که هم در سنوات گذشته تصرف شده نیز با همکاری مراجع قضایی و امنیتی رفع تصرف خواهد شد.

 وی گزارشی از رفع تصرفات انجام شده در سال جاری ارائه داد و گفت: طی امسال ۷۷ مورد اراضی تصرفی از سالیان گذشته شناسایی شده که ۱۴ مورد رفع تصرف انجام شده و بر اساس احکام صادره و با همکاری دادستان هشت مورد نیز اجراییه رفع تصرف گرفته شده و همین روند تا به صفر رساندن رفع تصرفات گذشته ادامه خواهد داشت.

قاسمی در پایان اظهار امیدواری کرد با تشکیل و گشت‌های مداوم این یگان افراد سودجو حتی به فکر سوداگری از اراضی بیت‌المال هم نیفتند.

نظر شما