شناسهٔ خبر: 19263 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر حمل و نقل‌، ارتباطات و فناوری اطلاعات بلغارستان در نشست مطبوعاتی عنوان کرد:

استفاده از کریدور ایران برای اتصال به اروپا مهمترین اولویت بلغارستان/ تلاش بلغارستان برای توسعه روابط اقتصادی با ایران/ ضرورت توسعه عملیات ترانزیتی

مسکو فسکی وزیر حمل و نقل‌، ارتباطات و فناوری اطلاعات بلغارستان در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر راه و شهرسازی ایران، استفاده از کریدور ایران برای اتصال به اروپا را از مهمترین اولویت‌های بلغارستان خواند و گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا روابط اقتصادی ایران و بلغارستان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، ایوایلو مسکوفسکی وزیر حمل و نقل‌، ارتباطات و فناوری اطلاعات بلغارستان در حاشیه هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان در نشست مطبوعاتی مشترک با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از کریدور ایران برای اتصال به اروپا یکی از مهمترین اولویت‌های بلغارستان است.

رئیس بلغاری کمسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان با تاکید بر موضوع ترانزیت نیز گفت: اولویت دیگر بلغارستان، در زمینه توسعه عملیات ترانزیت است تا این بخش را بیش از پیش تسهیل کنیم.

وزیر حمل‌و‌نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات بلغارستان ادامه داد: تسهیل سفر برای گردشگران ایران و بلغارستان نیز از دیگر موضوعات مورد اهمیت برای دو کشور است.

مسکوفسکی در پایان گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا روابط اقتصادی ایران و بلغارستان افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، امروز (دوشنبه ۱۷ اسفند)، هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی (رئیس ایرانی کمسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان) و ایوایلو مسکوفسکی وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات بلغارستان (رئیس بلغاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان) در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

قرار است بعد از تشکیل جلسات کارشناسی هیأت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور، در نهایت فردا بعدازظهر (سه شنبه ۱۸ اسفند) یادداشت تفاهم همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر حمل و نقل ارتباطات و فناوری اطلاعات بلغارستان امضاء شود./

نظر شما