شناسهٔ خبر: 19283 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تمهیدات راه و شهرسازی پاوه استان کرمانشاه برای ایمنی سفر در ایام نوروز

آسفالت جاده كهگيلويه وبويراحمد راهداران پاوه‌ای همزمان با فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی مقدمات حضور پررنگ خود را در جاده‌های این شهرستان استان کرمانشاه فراهم می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، امسال نیز همانند سال‌های گذشته اکیپ راهداران این شهرستان هماهنگ با سایر ارگان‌های دخیل در سفرهای نوروزی آماده خدمات‌رسانی به مسافران هستند، در همین ارتباط راه و شهرسازی شهرستان چند ماه قبل از آغاز سفرهای نوروزی، اقدام به ایمن‌سازی جاده‌ها کرده‌اند.

ابراهیم شهریاری رییس راه و شهرسازی شهرستان پاوه در تشریح اقدامات انجام شده گفت: اقدامات انجام شده، در قالب پایگاه‌های بین جاده‌ای، مراکز اطلاع‌رسانی در ورودی مسافران به پاوه از جمله پلیس‌راه‌ها و ایستگاه‌های بین جاده‌ای تدارک دیده شده است و ۴ اکیپ و ۴۵ راهدار به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه به اقدامات انجام شده در حوزه ایمن‌سازی راه‌ها و نصب تابلوهای راهنمایی اشاره کرد و بیان داشت: عملیات خط‌کشی به ویژه در نقاط پر تردد جاده‌ای محورهای اصلی و فرعی به طول ۱۸۰ کیلومتر یکی از اقدامات راه و شهرسازی پاوه است که در این راستا در برخی از محورها به اتمام رسیده است،همچنین نصب بیش از ۳۵ عدد نیوجرسی در محور پاوه-نوسود و تعمیر ۷۰ خانه چراغ چشمک زن پاکسازی و زیبا‌سازی حریم راه‌ها و قنوها به طول ۱۸۰ کیلومتر در محورهای پاوه می‌توان اشاره کرد.

ابراهیم شهریاری در پایان گفت: با توجه به فرا رسیدن سفرهای نوروزی و لزوم ایمن‌سازی جاده‌ها و لزوم نصب علائم ایمنی بیش از ۶۰۰ عدد تابلو جاگذاری و شستشو شده و این عملیات به طور پیوسته ادامه دارد، همچنین در تمام محورهای شهرستان ۸۰۰۰ مترمربع عملیات لکه‌گیری انجام شده است که هزینه تمام عملیات یاد شده به صورت امانی و از محل تامین اعتبار طرح‌های راهداری است.

شهرستان پاوه با جمعیتی در حدود ۶۰ هزار نفر واقع در شمال غرب استان کرمانشاه با دارا بودن ۴۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و ۱۵۰ کیلومتر راه مرزی با کشور عراق در سال گذشته گردشگرترین شهرستان استان با بیش از ۳۰۰ هزار مسافر بوده است.

نظر شما