شناسهٔ خبر: 19289 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل متروی تهران در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

افتتاح رسمی متروی فرودگاه مهرآباد در ۲۴ اسفند/ استفاده از واگن‌های ویژه فرودگاهی

مترو فرودگاه مهر‌آباد مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از افتتاح و بهره‌برداری متروی فرودگاه مهرآباد در ۲۴ اسفند امسال خبرداد و گفت: این خط مترو ۴ ایستگاه دارد و امکان دسترسی آسان شهروندان به ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد را فراهم می‌کند.

هابیل درویش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت بهره‌برداری از متروی فرودگاه مهرآباد گفت: متروی این فرودگاه روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: خط متروی فرودگاه مهرآباد با ۴ ایستگاه شامل ایستگاه بیمه، ایستگاه شماره یك فرودگاه، ایستگاه شماره دو فرودگاه و ایستگاه شماره سه فرودگاه، امكان دسترسی آسان شهروندان را به ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد و ناوگان مترو تهران برقرار خواهد كرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) یادآور شد: این خط مترو طراحی و مبلمان متفاوتی را به جهت تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط مترو تهران دارد. مبلمان داخلی واگن‌ها مخصوص حمل بار همراه مسافر، سرفاصله حركت قطارها و نیز قابلیت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این خط مترو است.

بر اساس این گزارش، تست سرد (حرکت آزمایشی قطار به منظور آماده‌سازی خط و قطار) خط متروی فرودگاه مهرآباد اواخر دی‌ماه سال جاری انجام شد.

خط مترو فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت‌ترین مسیر ریلی و تونلی درون شهری پایتخت با طول حدود ۲ كیلومتر، از مسیر خط ۴ مترو و در ایستگاه مترو بیمه انشعاب می‌شود.

قطارهای این خط كه توسط شركت واگن سازی تهران تولید و ساخته شده است؛ با بهره برداری از خط مترو فرودگاه مهرآباد، تعداد ایستگاه‌های متروی تهران به ۱۰۰ ایستگاه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین متروی فرودگاهی کشور روز شنبه ۱۷ بهمن‌ماه سال جاری با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری و عباس‌ آخوندی وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به عنوان نخستین فرودگاه کشور به متروی شهری متصل شد.

اتصال خطوط ریلی درون شهری و حومه‌ به فرودگاه‌های کشور همواره یکی از سیاست‌های کلان در جهت یکپارچه سازی حمل و نقل دورن و برون‌شهری بوده که در این راستا وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه‌ای برای تحقق مدل حمل و نقل «درب‌ تا درب» و توسعه حمل و نقل چندوجهی دارد./

نظر شما