شناسهٔ خبر: 19314 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح كرد؛

نوسازی واگن‌ها و خطوط؛ اهداف اصلی شبكه ریلی/ انجام عملیات شبانه‌روزی در بخش دوخطه كردن مسیر، علائم، سكوها و زیرگذرها

پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینكه راه آهن محور توسعه است ،نوسازی واگن ها و خطوط را از اهداف اصلی شبكه ریلی برشمرد و گفت: باید به سمت جذب بار و مسافر ریلی گام برداریم و امیدواریم در این دو حوزه درسال اینده ركورد های خوبی را شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پور سید آقایی مدیر عامل شركت راه اهن در جمع مدیران راه آهن استان یزد و در حاشیه مراسم شروع ریل گذاری خط آهن بافق – اصفهان گفت: در حال حاضر شبكه ریلی كشور با حجم بالای بار و مسافر مواجه شده كه نیاز است تلاش های بیشتری نسبت به گذشته در همه نواحی كشور به خصوص مناطقی كه مسیر پرتردد در كشور از نظر بار هستند، صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر حجم بار و ترافیك بالا در بخش ریلی موجب شده تا كارگاه های عملیاتی در بحث دو خطه كردن مسیر و علائم و سكوها و زیر گذرها اقدامات شبانه روزی را انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار كرد: امروز مجموع راه آهن یك كارگاه عملیاتی شده است و در كنار عملیات جاری همه اقدامات با سرعت خوبی انجام می شود. عملیات اجرایی در بخش ریلی به خصوص در مناطق ریلی نسبت به سال گذشته بهبود یافته و كارهای توسعه ای با پیشرفت مناسب در حال اجرا هستند.

وی گفت: همه تلاش ها برای تكمیل پروِه ها در سه محور خلاصه شده كه می توان به جذب رضایت مردم و خدمت رسانی به آنها، ارتقای كیفیت خدمات رسانی در بخش بار و مسافر و حفظ ایمنی بوده است.

مدیر عامل شركت راه آهن تاكید كرد: در راستای رضایت مردم در حوزه مسافری بایستی زیبا سازی در راه آهن شكل بهتری به خود بگیرد چرا كه وظیفه اصلی ما خدمت به مردم است.

پور سید اقایی افزود: راه آهن محور توسعه است بنابراین نوسازی واگن‌ها و خطوط از اهداف اصلی شبكه ریلی است تا بتوانیم بار و مسافر بیشتری را به سمت استفاده از شبكه ریلی جذب كنیم كه امیدواریم سال آینده بتوانیم به ركوردهای خوبی دست یابیم.

وی خاطر شان كرد: موضوع ایمنی از جمله مواردی است كه راه اهن برای ارتقای آن از هیچ كوششی دریغ نمی‌كند و ایمنی را در هر شرایطی نباید به خطر بیندازیم و یا برای آن ریسك كنیم چرا كه همه مزیت راه آهن به ایمنی آن است.

نظر شما