شناسهٔ خبر: 19324 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

پس از فرجام برجام؛

مرکز تحقیقات راه‌آهن کره‌جنوبی خواستار تبادل اطلاعات مهندسی با ایران شد

علي نورزاد هیاتی از مرکز تحقیقات راه‌آهن کشور کره جنوبی با حضور در ایران خواستار امضای تفاهم‌نامه‌ای برای تبادل اطلاعات، تکنولوژی‌های نوین روز و تعاملات خدمات فنی مهندسی بین دو کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با رفع تحریم‌ها و حضور ایران در صحنه‌های بین‌المللی هیاتی از کشور کره جنوبی با حضور در شرکت ساخت و توسعه خواستار تعامل با ایران در حوزه تبادل اطلاعات فنی و مهندسی شدند.

در این جلسه علی نورزاد با تاکید بر اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی هم راستا با تکنولوژی روز دنیا گفت: با توجه به شرایط ایران پسا تحریم ایران آمادگی همکاری‌های علمی و  صدور خدمات فنی و مهندسی را با کشورهای جهان دارد.

وی ضمن اشاره به سفر سال گذشته به این کشور و بازدید از مرکز تحقیقات راه‌آهن کره جنوبی اظهار کرد: با توجه به اولویت توسعه طرح‌های ریلی در کشور لزوم استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و نیاز به پشتیبانی علمی و آموزشی در این حوزه بیشتر از گذشته احساس می‌شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از آنجا که کشور کره جنوبی در خصوص حمل و نقل ریلی و دانش این حوزه در جایگاه مطلوبی در بین کشورهای توسعه یافته برخوردار است می‌توان با گشایش همکاری‌های فنی و مهندسی در این زمینه  و احداث مرکزی مستقل جهت تحقیقات علمی و مهندسی به تبادل اطلاعات پرداخت.

سرمایه‌گذاران کره‌ای ضمن اعلام تمایل برای بازگشایی راه‌های تعامل با ایران و سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل، خواستار تبادل اطلاعات علمی در حوزه راهسازی، ارتقا سطح دانش مهندسی، حضور مهندسان کره‌ای در ایران برای گذراندن دوره‌های آموزشی در این حوزه و تبادل تجریبات با حضور مهندسان دو کشور در پروژه‌های یکدیگر  شدند./

نظر شما