شناسهٔ خبر: 19362 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عیدی مدیرکل راه وشهرسازی یزد به مسافران نوروزی استان

افتتاح زیرگذر ورودی مهریز تا پیش از نوروز ۹۵ / مزایای طرح ؛ زیبایی و مجزا ماندن محور یزد -کرمان از ترافیک

مهریز یزد به گفته مدیرکل اداره راه وشهرسازی یزد، زیرگذر ورودی مهریزکه از طرح‌های ملی و مهم کشور در مسیر جاده اصلی تهران- بندرعباس است تا پیش از آغاز سال نو زیر با ترافیک می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمدرضا نقصان محمدی با اشاره به اینکه  ورودی مهریز از تقاطع‌های مهم کشور است که در استان یزد قرار دارد، گفت: این طرح تاکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای استفاده خودروها در محور یزد، کرمان و تسهیل و ایمنی تردد در ورودی شهر مهریز، تا پیش از نوروز امسال افتتاح خواهد‌شد.

مدیرکل راه وشهرسازی یزد در ادامه با پرداختن به این موضوع که این پروژه یکی از چندین طرح عمرانی استان یزد بود که در سفر اخیر رییس جمهوری و هیات دولت تدبیر و امید به استان از آن بازدید به عمل آمد گفت: البته بازدید از طرح ملی ورودی شهرستان مهریز در قالب تقاطع غیرهم‌سطح توسط معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده انجام شد.

نقصان‌محمدی با تاکید براینکه در این بازدید خانم مولاوردی خواستار پیگیری اجرای کامل طرح‌های عمرانی  استان برای رفاه مردم و مسافران شد، اضافه کرد: تامین همه حرکت‌های عبوری به صورت دایم از جمله مزایای بهره‌برداری از این پروژه است.

وی همچنین به مسئله روشنایی مسیر اشاره کرد وگفت: تنها کاری که از این پروژه باقی مانده است تامین روشنایی مسیر است که با توجه به قولی که مدیریت ساخت پروژه به ما داده است تامین روشنایی مسیر تا چند روز دیگر انجام می‌شود و  پس از آن رسما این مسیر زیر بار ترافیک می‌رود؛ به عبارتی عیدی ما در نوروز به مردم استان و مسافران نورزوی بهره‌برداری از این پروژه است.

نقصان محمدی طول این مسیر را حدود 2کیلومتر دانست و گفت: عرض این مسیر حدود 22 متر است و مجزا ماندن محور یزد -کرمان از ترافیک‌های ورودی به طور کامل و حفظ سرعت بالا در آن از جمله مهم‌ترین مزایای طرح است. البته زیبایی تقاطع  و ورودی مهریز به سبب وجود میدان غیرهم‌سطح را نیز باید بدان افزود.

مدیرکل راه وشهرسازی یزد در پایان عدم نیاز به احداث مسیر جدید با استفاده از محور موجود یزد -کرمان را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری دوشنبه هفته جاری به استان یزد سفر کرد. روحانی در این سفر برخی از  اقدامات و برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای شتاب‌بخشیدن به عمران و آبادانی استان یزد را تشریح کرد.

در این سفر ۴۴ طرح و پروژه با اعتبار ۹۷۰ میلیارد تومان تصویب شد که همه این طر‌ح‌ها در سال‌های ۹۵ و ۹۶ اجرایی خواهند شد.  

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان تاکنون بیش۱۱ میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است .شهرستان مهریز با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و ورودی مهریز در اصل، دروازه جنوبی استان یزد محسوب می‌شود./

نظر شما