شناسهٔ خبر: 19369 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با آغاز سال جدید برنامه‌های اداره‌کل راه وشهرسازی یزد اعلام شد؛

ایمنی راه‌ها، سرفصل نخست برنامه‌های سال جدید یزد/ راه‌اندازی خط دوم راه‌آهن بافق – اصفهان در صورت تامین اعتبار/ افتتاح محور یزد-خاتم و اردکان -چوپانان

محمد‌رضا نقصان محمدی مدیرکل اداره راه وشهرسازی یزد با اعلام سیاست‌های اجرایی این اداره‌کل در سال جدید گفت: ارتقای ايمنی و كيفيت راه‌های استان، بهره‌برداری از پروژه محور یزد -خاتم و راه‌اندازی خط دوم بافق -اصفهان سرفصل برنامه‌های ما در سال جاری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی محمدرضا نقصان‌محمدی، ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های سال ۹۵ اداره كل راه وشهرسازی استان يزد به خبرنگار ما گفت: ارتقای ايمنی و كيفيت راه‌های استان از طريق تدوين برنامه‌های عملياتی در زمينه اجرا و طراحی در حوزه راهسازی و راهداری و همچنین انضباط در حوزه شهرسازی و مسكن درتهيه طرح‌های توسعه‌شهری از جمله برنامه‌های ما در سال جاری است.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد بهره‌برداری از پروژه دوخطه کردن راه‌آهن بافق -اصفهان - زرین شهر، بهسازی محور یزد-خاتم و پایان عملیات روکش آسفالت اردکان -چوپانان را از دیگر اولویت‌های اداره‌کل راه وشهرسازی استان دانست و افزود: البته همه این پروژه‌ها به شرطی در سال جدید به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که تامین اعتبار شود. 

به گفته اداره‌کل راه وشهرسازی یزد، پروژه دو خطه‌کردن راه‌آهن بافق-اصفهان-زرین‌شهر در سال گذشته و در سفر رییس جمهوری به این استان آغاز شد. با اجرای پروژه دو خطه بافق– اصفهان– زرین شهر و همچنین با اجرای تراک‌بندی و علائمی کردن این مسیر قابلیت جابه‌جایی بار تا ۲/۵ برابر افزایش می‌یابد. با اتمام این پروژه که با اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومان در حال انجام‌است ضمن کاهش مصرف سوخت و آلودگی کمتر، بار محوری به ۲۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.

نقصان‌محمدی در ادامه شفاف‌سازی و مكانيزه‌كردن حوزه املاك و حقوقي و نظارت در حوزه فني و اجرايی و ساختمان‌های دولتی را از دیگر برنامه‌های سال جاری استان برشمرد واضافه کرد: با توجه به مشکلات و موانع مالی که بخش ریلی با آن مواجه است، امیدواریم این پروژه اواسط سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان با اشاره به کاهش مسیر یزد -اردکان با اتمام عملیات روکش آسفالت اردکان -چوپانان گفت: طول محور یزد-خاتم ۱۷ کیلومتر است که امید است با تامین اعتبار این دو پروژه پیش از ۶ماهه دوم سال جدید به بهره‌برداری برسد. /

نظر شما