شناسهٔ خبر: 19385 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وام ۱۶۰ میلیونی؛ مناسب خرید آپارتمان‌های بالای ۲۰۰ میلیون

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وام ۱۶۰ میلیونی مناسب خرید آپارتمان‌های بالای ۲۰۰ میلیونی است، گفت: تاکنون بیش از ۳۵ هزار سپرده‌گذاری برای صندوق پس‌انداز مسکن یکم انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مهر حامد مظاهریان در خصوص وام ۱۶۰ میلیونی خرید مسکن برای مسکن اولی‌ها اظهار داشت: هر متقاضی که قصد خرید خانه گران‌تر را داشته باشد، می‌تواند از این وام استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه وام ۱۶۰ میلیونی مسکن مناسب خانه‌هایی است که بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، افزود: این وام ۸۰ درصد از قیمت خانه را شامل می‌شود. به عنوان مثال، واحدی که ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد، می‌تواند از این وام استفاده کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وام‌های مسکن برای اقشار مختلف تعریف شده و در هر صورت وام ۱۶۰ میلیونی مسکن مناسب متقاضیان خانه‌های گران‌تر است.

وی در خصوص آمار سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز مسکن یکم اظهار داشت: آمار دقیقی از میزان سپرده‌گذاری ندارم اما براساس آخرین آمار بیش از ۳۵ هزار سپرده‌گذاری برای این صندوق انجام شده است.

بر اساس این گزارش، وام صندوق پس‌انداز مسکن یکم از سال گذشته اجرایی شد که در ابتدا سقف این وام ۸۰ میلیون تومان و با سپرده‌گذاری یکساله ۴۰ میلیون تومانی تعیین شده بود که در حال حاضر سقف وام به ۱۶۰ میلیون تومان با سپرده‌گذاری یکساله ۸۰ میلیون تومانی افزایش یافته است./

نظر شما