شناسهٔ خبر: 19389 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شهر جدید علوی خبر داد:

بسته شدن پرونده مسکن مهر شهر جدید علوی هرمزگان تا دو ماه آینده/ آغاز عملیات احداث پایانه حمل و نقل در نیمه نخست سال ۹۵

شهر جدید علوی مدیرعامل شهر جدید علوی از بسته شدن پرونده مسکن مهر شهر جدید علوی در اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای ساخت پایانه حمل و نقلی در این شهر نیز از نیمه نخست سال آینده آغاز خواهد شد.

نستور درخشنده‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تکمیل پروژه مسکن مهر شهر جدید علوی در استان هرمزگان تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: شهر جدید علوی دارای ۱۰۰ واحد مسکن مهر است که تحویل آن‌ها به زودی آغاز می‌شود.

وی عدم تکمیل عملیات محوطه‌سازی، معابر و خدمات زیربنایی و روبنایی این سایت را دلیل اصلی عدم واگذاری واحدهای مسکن مهر اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون یک مدرسه و مسجد به بهره‌برداری رسیده‌اند و کلانتری سایت مسکن مهر نیز در حال ساخت است.

مدیرعامل شهر جدید علوی با بیان اینکه این شهر در حال حاضر پایانه‌ای برای حمل و نقل عمومی مردم ندارد گفت: تاکنون به دلیل جمعیت کم این شهر (۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر) اقدامی برای ایجاد پایانه حمل و نقلی صورت نگرفته است اما به محض سکونت خانوارهای جدید و افزایش تعداد ساکنان از خرداد سال ۹۵ اقدامات لازم برای ساخت این پایانه انجام خواهد گرفت.

برمبنای مسافت هوایی شهر جدید علوی در ۲۲ کیلومتری شمال غربی شهر بندرعباس و در منطقه کشار واقع شده است. با توجه به راه دسترسی فعلی، فاصله این شهر تا بندرعباس حدود ۴۵ کیلومتر است. با بهره‌برداری از تونل بین علوی و صنایه غرب بندرعباس، این فاصله تا مجتمع بندر شهید رجایی ۱۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.

محدوده تملک شده به وسیله شرکت عمران شهر جدید علوی حدود سه هزار هکتار است که طرح جامع برای یک‌هزار هکتار از این محدوده تهیه شده است. مساحت حریم شهر جدید علوی حدود ۲۲ هزار هکتار گزارش شده است./

نظر شما