شناسهٔ خبر: 19398 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

ترانزیت ۱۰ميليون و ۲۳۸ هزار تن كالا از مرزهای كشور /نسبت ۱۰ برابری مجروحان و معلولان به کشته‌های تصادفات/ تغییر مکان گیت عوارضی آزادراه تهران-قم

آزادراه ترانزیت ۱۰ميليون و ۲۳۸ هزار تن كالا از مرزهای كشور ٬ نسبت ۱۰ برابری مجروحان و معلولان به کشته‌های تصادفات٬ تدوین طرح جامع مجتمع‌های خدماتی-رفاهی کشور تا پایان۹۵ و تغییر مکان گیت عوارضی آزادراه تهران-قم از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت، بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای به شرح زیر است:

 محمدجواد عطرچیان  مدیركل دفتر ترانزیت و  پایانه‌های مرزی سازمان  راهداری و حمل و نقل  جاده‌ای

​ طی۱۱ ماهه سال ۹۴، بیش از ۱۰میلیون و ۲۳۸ هزار تن كالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی كشور  ترانزیت شد.

 از میان مرزهای كشور بندرعباس با ۲میلیون و ۹۶۳هزار تن معادل ۹ / ۲۸ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه  ترانزیت ورود كالا به شمار می‌رود.

 طبق آمارهای سازمان  پزشکی قانونی

 میزان متوفیان سوانح رانندگی در ۱۰ ماهه نخست سال جاری نسبت به ۱۰ ماهه نخست سال  گذشته ۴۴۲ نفر کمتر بود که از کاهش ۳ درصدی تلفات رانندگی حکایت دارد.

 میزان تلفات رانندگی در محورهای روستایی تا دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال  گذشته ۹.۸ درصد کاهش یافت.

 وزیر حمل و نقل‌، ارتباطات و  فناوری اطلاعات بلغارستان

 ایران و بلغارستان با هدف ایجاد شرایط یکسان و برابر برای شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای  و توسعه ترانزیت با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

 عباس آخوندی وزیر راه و  شهرسازی

 همواره بلغارستان روابط مودت آمیزی با ایران داشته و امکانات لازم را برای حمل و نقل جاده‌ای ایران  فراهم کرده است که امیدواریم بعد از کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور مجوز عبور و  مرور کامیون‌های ایرانی از ۲۰۰۰ تردد سالانه فعلی به ۵۰۰۰ تردد در سال افزایش یابد.

 ایران سالانه به هفت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت و هشت میلیارد دلار در بخش  نوسازی ناوگان حمل ونقل نیاز دارد.

 در احكامی جداگانه عضویت آقایان برهانی مشاور خود در امور مهندسی و ساخت، داود كشاورزیان  رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمد شكرچی‌زاده رئیس مركز تحقیقات راه٬ مسكن و  شهرسازی، گلبن نماینده انجمن شركت‌های راهسازی ایران، علی نورزاد مدیرعامل شركت ساخت و  توسعه زیربناهای حمل‌ونقل كشور، محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شركت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی  ایران، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد  حمل و نقل و علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی كشوری را در شورای‌عالی فنی امور زیربنایی  حمل و نقل به مدت دو سال تمدید شد و همچنین امیرذهنی را به عضویت این شورا درآمد.

 بابک طالبی مدیرکل دفتر  سرمایه‌گذاری و نظارت بر  بهره‌برداری سازمان  راهداری و حمل و نقل  جاده‌ای

 به دارندگان موافقت اصولی مجتمع‌های خدمات-رفاهی رقمی بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان برای تأمین  هزینه احداث رمپ‌ها و تابلوهای معرف مجتمع‌‌ در محورهایی که خیلی رغبت برای سرمایه‌گذاری در  آنها نیست کمک بلاعوض می‌شود.

 تفاهم‌نامه‌ای با استانداران و سازمان امور اراضی کشور برای تسهیل فرایند اعطای مجوزها و  استعلام‌های لازم برای احداث مجتمع‌های خدماتی-رفاهی منعقد شد تا پایان سال آینده و در مدت  زمان منطقی طرح جامع مجتمع‌های خدماتی-رفاهی کشور تهیه و براساس آن نیاز عمده کشور به  مجتمع‌های خدماتی-رفاهی مرتفع شود.

 سیدحسن قاضی‌زاده  هاشمی وزیر بهداشت و  درمان و آموزش پزشکی

 افزایش جرایم رانندگی به نفع سلامت مردم است. ۱۰ برابر کشته‌های تصادفات مجروح و معلول داریم.  کاهش آسیب‌های اجتماعی به کم شدن تصادفات کمک می‌کند.

 حمیدرضا شهرکی ثانوی  مدیرکل حمل ونقل و  پایانه‌های سازمان راهداری  و حمل ونقل جاده‌ای استان  تهران

 نوروز ۹۴ استان تهران بیشترین حجم جابه‌جایی را با ناوگان عمومی کشور داشت و رتبه نخست را به  خود اختصاص داد. در طرح نوروزی گذشته ۹۷ درصد سهم جابه جایی حمل ونقل عمومی در  مسیرهای برون استانی تهران رقم خورده است

 برای جابه‌جایی مسافر در نوروز ۹۵ ٬ ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری برای جابه  جایی مسافر  پیش‌بینی شده است.

 داود کشاورزیان رئیس  سازمان راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای

 عوارضی ابتدای آزادراه تهران- قم حذف می‌شود و خودروهای عبوری در ورودی قم عوارض می‌پردازند.  در مسیر برگشت نیز گیت عوارضی از ابتدای شهر قم حذف و در ورودی شهر تهران عوارض از خودروها  دریافت می‌شود.

 محسن حاجی اسماعیلی  مدیركل دفتر حمل‌ونقل  مسافر سازمان راهداری و  حمل و نقل جاده‌ای

 بالغ بر ۸۰ هزار ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای و بیش از ۱۲۰ هزار راننده و كمك راننده امر  جابه‌جایی مسافران نوروزی و خدمت رسانی به هموطنان عزیز را در ایام تعطیلات نوروزی بر عهده  دارند.

نظر شما