شناسهٔ خبر: 19404 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یادداشت تفاهم حمل‌ونقل هوایی ایران و انگلیس امضا شد/ آغاز مجدد پروازهای ایرلاین ملی انگلیس از ۲۴ تیر ۹۵

بریتیش ایرویز یادداشت تفاهم حمل و نقل هوایی ایران و انگلیس بین سازمان هواپیمایی کشوری ایران و رئیس مذاكرات بین‌المللی هواپیمایی كشوری انگلیس امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده مشاور رسانه‌ای رئیس و مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: این یادداشت تفاهم فی مابین مدیر كل امور بین الملل سازمان هواپیمایی كشوری ایران و رئیس مذاكرات بین المللی هواپیمایی كشوری انگلیس در سالن كنفرانس این سازمان امضاء شد.

وی افزود: در این یادداشت تفاهم آمده است هر طرف اجازه خواهد داشت پروازهای خود را تا سقف ۲۱ پرواز در هفته در مسیرهای مشخص بین دو كشور انجام دهد.

وي خاطرنشان كرد: در این یادداشت تفاهم همچنین مقرر شد علاوه بر پروازهای مسافری پروازهای باری نیز بدون محدودیت ظرفیت پرواز برقرار شود.

وی همچنین با بیان این كه هواپیمایی بریتیش ایرویز پروازهای خود را از ۶ سال پیش به تهران متوقف كرده بود گفت: این شركت پروازهای خود را از ۱۴ جولای ۲۰۱۶ (۲۴ تیر ماه ۹۵) از سر خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اوایل هفته جاری محمد خداکرمی معاون امور بین‌الملل و عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از حضور مسئولان شرکت هواپیمایی ملی انگلیس (بریتیش ایرویز) به ایران در هفته جاری خبرداده بود.

همچنین امروز (چهارشنبه ۱۹ بهمن)تفاهم‌ناهم همکاری‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) و گروه شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا نیز در پنج زمینه فنی، بازرگانی، سیستم‌ها و نرم‌افزارهای هوانورد، عملیات ناوبری هوایی و تجدید ساختار به امضا رسید./

نظر شما