شناسهٔ خبر: 19477 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با بسیج كلیه امكانات و آماده‌باش راهداران:

اداره كل راه و شهرسازی مازندران آماده استقبال از مسافران نوروزی

حیدر نوروزی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران به منظور ارتقاء سطح ایمنی، نظارت و كنترل در سطح محورهای استان و همچنین انجام به موقع و سریع عملیات راهداری، فعالیت‌های گسترده‌ای را برای تعطیلات نوروزی در دست اجرا دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران، حیدر نوروزی مدیركل راه و شهرسازی استان ضمن اعلام این مطلب افزود: این اداره كل تمام تلاش خود را به كار خواهد بست تا مسافران نوروزی جاده‌ها در آغاز سال جدید سفری ایمن و كم خطر را تجربه نمایند.

وی از استقرار ۳۳ اكیپ راهداری با ۳۰۰ راهدار در سطح محورهای ارتباطی استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: ۲۰ راهدارخانه ثابت و چادرهای سیار راهداری در سطح محورهای استان آمادگی كامل برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی و هموطنان عزیز را دارند.

نوروزی افزود: همچون سنوات گذشته به منظور كنترل و نظارت بر گشت‌های راهداری ادارات تابعه با هدف برقراری ترافیك روان و ایمن گشت‌های ویژه نوروزی (مجهز به سامانه gps) را در سطح چهار محور ارتباطی و شریانی خود شامل محورهای هراز، سوادكوه، كندوان و ساری _ كیاسر اعزام می‌گردند.

مدیركل راه و شهرسازی استان مازندران در خصوص بخشی از اقدامات ایمن‌سازی محورهای استان توسط این اداره كل برای ایام نوروز گفت: اجرای روكش آسفالت، پاكسازی و زیبا‌سازی حریم راه‌ها، نصب نیوجرسی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب تابلوهای فلورسنتی جهت آشكارسازی نقاط پرحادثه، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محورها، ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط كشی و لكه‌گیری، شستشو و ترمیم علائم، جمع آوری لاشه حیوانی و زباله در سطح محورها از جمله فعالیت‌هایی است كه به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام است.

وی به اقدامات انجام شده توسط این اداره كل در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: علاوه بر اقدامات ایمن‌سازی محورها، این اداره كل اقدامات فرهنگی را در خصوص آگاهی بخشی عموم كاربران به اجرا گذاشته كه از جمله می‌توان تهیه و ساخت برنامه زنده تلویزیونی "راه و راهدار"، ساخت فیلم‌های مستند و آموزشی و پخش از شبكه استانی، تهیه و ساخت برنامه رادیویی " آوای خوش سفر " و توزیع در بین مسافران نوروزی، چاپ و توزیع نقشه راه‌های استان و كشور، پازل‌های آموزشی ویژه نسل نوپا و كتابچه (همگام با راهداران در نوروز ۹۵) در ورودی محورهای استان به مسافران نوروزی، نصب بیش از ۶۰ عدد استند و ۷ بیلبرد و ۱۰۰۰ عدد بنر با مضامین شعارهای ایمنی و هشداردهنده در كلیه محورهای مواصلاتی تحت پوشش استان و پل‌های عابر پیاده از اقدامات این اداره كل در ایام نوروز اشاره نمود.

مدیركل راه و شهرسازی استان از اجرای ساماندهی علائم و تجهیزات ایمنی از اوایل اسفند نیز در سطح محورهای استان خبر داد و گفت: این برنامه شامل بازنگری وضعیت موجود علائم – روشنایی – حفاظ و سایر تجهیزات ایمنی منصوبه در راه‌های استان – بهبود وضعیت موجود حفاظ كنار جاده – برداشت علائم زائد و اضافی است.

‌نوروزی ابراز امیدواری كرد: ان شاء الله در سال ۱۳۹۵ بتوانیم با همدلی و تعامل بیشتر و رعایت همه مقررات و قوانین توسط رانندگان عزیز شاهد سالی بدون حوادث جاده‌ای در كشور و استان عزیزمان باشیم.

نظر شما