شناسهٔ خبر: 19489 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امروز دو پروژه مهم استان فارس افتتاح می‌شود

بهره‌برداری از دو پروژه ملی لارستان با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان/ کاهش ۶۰کیلومتری لارستان به شرق کشور/ افتتاح باند دوم لار-جهرم پس از چندماه انتظار

افتتاح مدیرکل اداره راه وشهرسازی لارستان با اشاره به افتتاح باند دوم محور لار- جهرم گفت: با بهره‌برداری از پروژه لار -زرین دشت، فاصله لارستان با شرق کشور ۶۰کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمدرضا باقری فرد با اعلام این خبر به خبرنگار ما افزود: امروز -دوشنبه  ۲۴اسفند ماه- دو پروژه ملی اداره کل راه وشهرسازی لارستان با حضور خلیل رضاییان معاون عمرانی استاندار، جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان و برخی از مدیران شهری استان به بهره‌برداری‌ می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه افتتاح محور لار-زرین دشت یکی از این دو پروژه ملی است، گفت: با بهره‌برداری از این محور فاصله لارستان به شرق کشور ۶۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

باقری‌فرد با تاکید بر این که این محور از محورهای مهم این اداره کل است، اضافه کرد : طول این محور ۴۵ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر آن در حوزه این اداره کل قرار دارد. این محور ۳۷ دستگاه پل با دهانه ۲ تا ۵ متری دارد.

به گفته مدیرکل اداره راه وشهرسازی لارستان اعتبار هزینه شده برای این محور  ۱۵ میلیارد تومان است.

باقری فرد در بخش دیگر صحبت‌هایش به افتتاح پروژه دوم لارستان اشاره‌ کرد و گفت: افتتاح باند دوم محور لار ـجهرم پروژه دوم ماست که امروز زیر بار ترافیک می‌رود. این محور از مهم‌ترین محورهای استان فارس است و به همین دلیل دوبانده شدن آن در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان با اشاره با اینکه محور لار-جهرم به دلیل امن بودن و نزدیک بودن به آب‌های‌ خلیج فارس از اهمیت زیادی برخوردار است، اضافه کرد: این مسیر از بهترین مسیرها برای رسیدن به بنادر جنوبی کشور است. طول مسیر لار ـ جهرم ۱۶۰ کیلومتر است که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد و تا کنون ۱۸ کیلومتر از عملیات دوبانده شدن آن به بهره‌برداری رسیده است. امروز  نیز ۷ کیلومتر آن زیر بار ترافیک می‌رود.  

به گفته مدیرکل راه وشهرسازی لارستان این پروژه قرار بود در دهه فجر امسال با حضور مقامات استانی به بهره‌برداری برسد که به دلیل آماده‌ نبودن برخی از کارهای آن به تعویق افتاد. اعتبار هزینه شده برای این  ۷کیلومتر از این پروژه ۷میلیارد تومان بوده است./

نظر شما