شناسهٔ خبر: 19492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای جبران خسارات سیلاب‌های گلستان:

عملیات اجرایی ۱۰ پروژه عمرانی راه و شهرسازی در علی آباد كتول به پایان رسید

راهداری مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه و شهرسازی گلستان گفت: عملیات اجرایی ۱۰ پروژه عمرانی این اداره كل برای جبران خسارات ناشی از سیلاب‌های گذشته و کاهش و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی دیگر این پدیده طبیعی طی امسال در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان علی آباد كتول به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، علی اكبر شاهینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی این اداره كل گفت: این پروژه‌ها شامل احداث پل سه راهی چلی، احداث قنوی پوشش دار ۸۰۰ متری، احداث دیوار سنگی ملاتی به طول ۳۸۵ متر در سه مقطع و ترمیم بیس و آسفالت در راه‌های آنتنی روستای سیامرزكوه این شهرستان می‌شود.

وی از ترانشه‌برداری و خاكبرداری سنگی، احداث ۲۵ فقره آبرو لوله‌ای و ترمیم رادیه و برید (سازه نگهدارنده) پل الازمن به عنوان تعدادی دیگر از پروژه‌های به اجرا درآمده در محور محمدآباد سیامرزكوه و آنتنی‌های آن نام برد و گفت: برای اجرای آنها ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ابلاغی حوادث هزینه شده است.

شاهینی ادامه داد: احداث دیوار سنگی ملاتی به طول ۲۰۰ متر در دو مقطع در كیلومتر ۱۷ محور اصلی زرین گل و آنتنی میان رستاق، احداث ۱۰ فقره آبرو لوله‌ای و تعمیر یك دستگاه پل از پروژه‌هایی است كه در محور زرین گل و آنتنی‌های آن (شاخه‌ای از راه روستایی کوچک که به راه اصلی یا فرعی با درجه بالاتر متصل می‌شود) در حوزه شهرستان علی آباد كتول به اجرا درآمده است.

وی، اعتبار صرف شده برای اجرای پروژه‌های محور زرین گل را، ۱۰ میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: این پروژه‌ها از جمله پروژه‌هایی هستند كه از محل بازسازی نقاط خسارت دیده و از محل ماده ۱۰ و ۱۲ بحران تامین اعتبار شده و عملیات اجرایی آنها از سال ۹۳ در دستور كار اداره كل قرار گرفت.

استان گلستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی از نقاط سیل گیر كشور محسوب می‌شود كه طی سال‌های اخیر براثر وقوع این پدیده طبیعی خسارات بی‌شماری بر بخش‌های مختلف استان وارد كرده كه بر اثر سیلاب هشتم خردادماه سال گذشته ۹۲۵ میلیارد ریال به راه‌های استان و ابنیه فنی آنها خسارت وارد آمد.

نظر شما