شناسهٔ خبر: 19500 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرمسكن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان:

۲۱۵ پروژه مسكن مهر فاقد متقاضی در استان گلستان واگذار می‌شود

مسکن مهر گلستان مدیرمسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازی گلستان از آمادگی برای واگذاری ۲۱۵ پروژه مسكن مهر فاقد متقاضی در استان خبر داد و گفت: متقاضیان تا ۲۰ فروردین ماه سال ۹۵ می‌توانند با تكمیل و ارائه مدارك مورد نیاز برای ثبت‌نام این واحدها اقدام كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، محمود تیموری افزود: این واحدها شامل۱۹۲ پروژه خودمالكی و ۲۳ پروژه دولتی در قالب تفاهم نامه سه جانبه و اجاره ۹۹ ساله می‌شود.

 به گفته وی، اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در اجرای دستورالعمل اجرائی تبصره (۳) الحاقی به بند (۲) ماده (۱) آیین نامه اجرائی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن موضوع تصویب نامه سال ۹۴ هیات محترم وزیران، واحدهای مسکن مهر ساخته شده یا در دست احداث را جهت ثبت نام متقاضیان واجد شرایط، معرفی و اعلام كرده است.

مدیر مسكن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان گفت: در حال حاضر فهرست پروژه‌ها و فرم ثبت نام متقاضیان در پایگاه اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی به آدرس www.golestanrud.ir  موجود است و متقاضیان با مراجعه به این پایگاه می‌توانند از مشخصات پروژه‌ها مطلع شوند.

تیموری به شرایط متقاضیانی كه می‌توانند از این واحدها بهره‌مند شوند اشاره كرد و گفت: افراد متاهل یا سرپرست خانوار یا زنان خودسرپرست (دارای حداقل ۳۵ سال سن) که از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از امکانات دولتی (زمین مسکونی یا واحد مسکونی) استفاده نکرده باشند، می‌توانند برای دریافت این واحدها ثبت نام كنند.

وی، مدارک موردنیاز برای ثبت نام در این پروژه‌ها را، اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی و همسر و تسلیم كپی تمام صفحات شناسنامه‌ها و پشت و روی كارت‌های ملی، اصل مدارک متقاضی دال بر سرپرست خانوار بودن و افراد تحت تکفل و تسلیم كپی آن، بیان كرد.

به گفته تیموری، تکمیل و تسلیم فرم تقاضای ثبت نام متقاضیان و معرفی نامه از شركت تعاونی (پس از تایید اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی مبنی بر واریز وجه مورد نظر توسط متقاضی) یا خودمالك در صورت انتخاب از پروژه‌های تعاونی‌ها یا خودمالكین و تكمیل و ارائه فرم تقاضای ثبت نام متقاضی در هنگام ثبت نام الزامی است.

مدیر مسكن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان به متقاضیان تاكید كرد كه ثبت نام واحدها از طریق سامانه ثبت نام و واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان و پس از واریز وجه مورد نظر سهم آورده متقاضی در مهلت مقرر، قطعی محسوب می‌شود.

تیموری اظهاركرد: متقاضی باید در مهلت مقرر نسبت به افتتاح حساب نزد بانك عامل اقدام و ظرف مدت ۷ روز از تاریخ اعلام، حسب مورد به میزان حداقل ۵۰% (پنجاه درصد) مبلغ تقریبی آورده نقدی را به آن حساب واریز و مابقی سهم آورده خود را در موعد مقرر پرداخت نماید.

وی متذكر شد: در پروژه‌های با پیشرفت فیزیكی بالای ۵۰ درصد، مبلغ آورده متقاضی متناسب با پیشرفت فیزیكی خواهد بود.

تیموری اضافه كرد: قیمت نهایی برای تسویه حساب بر اساس قیمت تمام شده‌ای است كه در هر مورد توسط متولیان مسكن مهر (مطابق دستورالعمل های مرتبط) در نقاط مختلف اعلام می‌شود.

نظر شما