شناسهٔ خبر: 19503 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خبر داد

تجهیز مرکز مدیریت راه‌های استان همدان/ ارائه خدمات مطلوب در سفرهای نوروز

نصرت الله حیدری مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب در سفر با حمل و نقل عمومی، با تجهیز مرکز مدیریت راه‌ها و استفاده از سایر وسایل ارتباطی جمعی همراه و همسفر مردم خوب استان و مسافرین عزیز نوروزی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها در جلسه کمیته تسهیلات سفر که ریاست آن به این اداره کل واگذار شده بیان کرد: این اداره کل تمام توان خود را برای مهیا نمودن امکانات مناسب و ایمنی مسافرین نوروزی به کار گرفته است.

نصرت ا...حیدری افزود: هدف همه همکاران این مجموعه و سایر دستگاه‌های مرتبط ارتقاء شرایط ایمنی سفر و خدمات کمی و کیفی قابل ارائه در جاده‌ها است.

 وی به نصب انواع دوربین‌های نظارتی در سطح محورهای استان اشاره کرد و گفت کلیه محورهای مواصلاتی استان مجهز به دوربین ثبت تخلفات رانندگی است و رانندگان باید با رعایت اصول ایمنی ضمن حفظ سلامتی خود و همراهان ما را در رسیدن به اهداف یاری نمایند.

وی به فعالیت مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: کارشناسان ما در ایام تعطیلات نوروز همه روزه در مرکز حضور داشته و از طریق ارتباط با واحد صدای مرکز همدان و ارائه گزارش رادیویی مردم و مسافرین عزیز را از شرایط ترافیکی و موقعیت فیزیکی راه‌ها مطلع خواهند نمود.

وی اضافه کرد: نصب مانیتورهای متصل به مرکز مدیریت راه‌ها در محل پایانه مسافربری انقلاب تصاویر محورها و جاده‌های استان و موقعیت ترافیکی این جاده‌ها را به صورت آنلاین نشان می‌دهد و مسافرین و رانندگان می‌توانند در این مکان نیز از وضعیت راه‌ها مطلع می‌شوند.

وی گفت: سیستم هوانمای نصب شده در این پایانه نیز با قابلیت دسترسی، شرایط جوی اقصی نقاط کشور را به صورت آنلاین در اختیار رانندگان و مسافرین عزیز قرار می‌دهد. 

وی با تاکید بر حفظ ایمنی مسافرین عزیز به سامانه ۱۴۱ اشاره کرد و گفت:  علاوه بر این مردم می‌توانند قبل و حین سفر با ارسال پیام کوتاه به سامانه پیامکی ۱۴۱ و یا شماره‌گیری ۱۴۱ از گوشی همراه و تلفن اطلاعات مسافتی یا وضعیت جوی مسیرهای مورد نظر خود را تکمیل کنند.

حیدری گفت: برای اطلاع بیشتر مردم همت روابط عمومی اداره کل اقدام به چاپ و انتشار انواع بروشورهای راهنما، بنر و پوسترهای گویا در خصوص ارتباط مسافرین و مردم با سامانه‌ها و بخش‌های مختلف نظارتی اداره کل و ستاد مرکزی نموده که در پایانه‌ها و سایر مراکز توزیع و نصب خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر این کتابچه‌های راهنما حاوی اطلاعات لازم سفر برای مسافرین , معرفی پایگاه‌های خدمات‌رسان و درج راه‌های ارتباطی برای کسب اطلاعات و ارائه نظرات مخاطبین نیز به همت روابط عمومی اداره کل تهیه و چاپ شده است که در اختیار مسافرین و مردم قرار خواهد گرفت.

حیدری افزود: کتابچه دیگری هم با عنوان راهنمای ساعات حرکت اتوبوس‌ها و سایر سرویس‌های مسافربری عمومی استان با نظارت روابط عمومی و به همت انجمن‌های صنفی مسافری و.... منتشر شده و در اختیار مسافرین عزیز قرار خواهد گرفت.

نظر شما