شناسهٔ خبر: 19504 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی راهداری‌ كهگيلويه و بويراحمد برای خدمات رسانی نوروزی

فعالیت شبانه‌روزی ۳۰۰ راهدار بویر‌‌احمدی‌ در ۲۵راهدارخانه استان/ تهیه بروشور با نقشه راه‌ها برای مسافران/افزایش ۵۰ درصدی راه‌های چهار خطه

راهداری نوروزی خراسان شمالی مديركل راه و شهرسازی كهگيلويه و بويراحمد از آمادگی كامل راهداران اين اداره‌كل در اجرای طرح راهداری نوروزی خبر داد و گفت: ۳۰۰ راهدار در قالب ۲۴ اکیپ راهداری در ۲۵ راهدار‌خانه ثابت و سيار در طول محورهای استان به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مسافران نورزوی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، حسن فدايي با بيان اينكه در طرح راهداری نوروزی اكيپ‌های راهداری استان در نقاط مختلف استان مستقر هستند، گفت: بيش از ۳۰۰ راهدار در قالب ۲۴ اکیپ راهداری و ۱۱ اکیپ امدادی و  ۲۵ راهدارخانه ثابت و سيار در طول محورهای استان مستقر بوده و به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مسافران نورزوی هستند.

فدايی ضمن اشاره به اینکه گروه‌های راهداری برای استقبال از مسافران نوروزی از آمادگی کامل برخوردار بوده و بيش از ۵ هزار بروشور بزرگ حاوی نقشه راه‌های مواصلاتی استان در این ایام بین مسافران توزیع می‌شود، افزود: این بروشورها به مسافران نوروزی کمک می‌کند تا مناطق گردشگری و زیارتی استان را بهتر شناسایی و بهترین و امن‌ترین راه را برای مسافرت انتخاب کنند. البته همکاران ما در طول تعطیلات با اطلاع‌رسانی به موقع از وضعیت آب‌وهوا و جاده‌ای استان آماده هرگونه پاسخگویی به مسافران و همشهریان عزیز به‌خصوص در معابر پرخطر هستند.

وی در ادامه آمار تصادفات در استان را نسبت به دو سال اخیر پایین دانست و اظهار کرد: به دلیل اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد در کریدور اصلی راه‌های کشور قرار دارد، شاهد افزایش تردد از محورهای استان هستیم. از این‌رو چهار خطه و استاندارد کردن جاده‌ها، نصب علایم راهنمایی و رانندگی، ایجاد روشنایی جاد‌ه‌ها و برداشتن پیچ‌های خطرناک لازم و ضروری است.

این مسئول با بیان اینکه روند چهارخطه کردن جاده‌های استان روند رو به رشدی است، گفت: تا پیش  از سال ۹۲ میزان جاده‌های چهارخطه استان ۶۳ کیلومتر بود که در دو سال اخیر ۳۰ کیلومتر به این آمار اضافه شده است.

این مسئول راه وشهرسازی استان همچنین به اجرای عملیات راهداری و ایمن‌سازی جاده‌ها از جمله لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌ها، خط‌کشی جدول‌ها، تعمیر و نصب تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و پاک‌سازی و تسطیح حریم راه‌ها در محورهای ارتباطی به مناسبت فرا رسیدن فصل بهار و تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: تمامی پروژه‌های راهسازی و راهداری در ایام تعطیلات نوروز در جهت روان‌سازی تردد وسایل نقلیه غیرفعال خواهد بود.

طول راه‌های اصلی، فرعی و روستايی در كهگيلويه و بويراحمد به ترتيب ۵۱۰، ۹۹۰ و  ۴ هزار و ۵۳۰ كيلومتر است. طول بزرگراه‌های استان نیز ۹۳ کیلومتر است.

نظر شما