شناسهٔ خبر: 19506 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مهرآبادی انجام شد؛

بهره‌برداری از ۷۵۰۰ واحد مسکن مهر در خوزستان / ارسال فهرست واحدهای مسکن مهر مشکل دار به قوه قضاییه

مهرآبادی با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در خوزستان به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ،قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در مسکن مهر در آیین بهره برداری همزمان این واحدهای مسکونی در مهرشهر دزفول گفت: از مجموع ۲میلیون و ۲۱۶ هزار واحد مسکن مهر کشور که از ابتدای شروع این پروژه قرارداد آنها با بانک های عامل بسته شد؛ تاکنون یک میلیون و ۸۸۰ واحد احداث و بهره برداری شده است.

احمد اصغری مهرآبادی در ادامه به ایرنا گفت: حدود ۳۴۰ هزار واحد دیگر نیز در کل کشور در دست ساخت است که با تاکید دولت این واحدها تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد‌رسید.

وی اظهارکرد:از آنجا که برخی از مشکلات طرح‌های مسکن مهر به دلیل اختلافات مالی و سایر مشکلات در مراجع قضایی مطرح شد، سخنگوی قوه قضاییه در روزهای اخیر فهرست پروژه های مشکل دار مسکن مهر را درخواست کرده بود که با تهیه این فهرست، قوه قضاییه موضوع را پیگیری خواهد کرد.

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در مسکن مهر با اشاره به واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی نیز اظهار کرد: طبق مصوبه هیات دولت شرایط چهارگانه متقاضیان مسکن مهر تعدیل شد و وزیر راه وشهرسازی دستورالعمل را ابلاغ کرد که یک هفته پس از ابلاغ دستور وزیر در این خصوص اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری اطلاعات واحدهای بدون متقاضی و وضعیت دقیق پروژه‌ها، قیمت تمام شده و سهم متقاضی در سایت مسکن مهر اطلاع رسانی می شود که  مردم می توانند با مراجعه به این سایت ثبت نام کنند و این مرحله تا یک ماه ادامه دارد.

مهرآبادی گفت: متقاضیان مسکن مهر باید دو شرط تاهل و سرپرستی خانوار و همچنین استفاده نکردن از امکانات دولتی از جمله زمین و خانه مسکونی را داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد با این دو شرط واحدهای باقیمانده تعیین تکلیف شوند ولی اگر با اجرای این مصوبه واحد دیگری باقی ماند با اجازه دولت کلیه شرایط برای رسیدن به هدف واگذاری و تکمیل واحدها برداشته خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی خوزستان نیز گفت: با تلاش شورای مسکن استانداری خوزستان و فرمانداران امسال ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در خوزستان به بهره برداری رسید.

منوچهر رحمانی افزود:در سفر قائم مقام وزیر راه وشهرسازی هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در ۱۲ شهر خوزستان بهره برداری شد و به دلیل اینکه شهرستان دزفول با یک هزار و ۴۸۰ واحد بیشترین واحد مسکن مهر را دارد به عنوان پایلوت افتتاحیه انتخاب شد.

وی گفت: هدف ما در سال آینده اتمام ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در خوزستان است که پیش بینی می شود ۵۰ درصد این واحدها به دلیل نداشتن متقاضی موثر مشمول بخشنامه وزارت راه وشهرسازی باشند.

رحمانی افزود: ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در خوزستان وجود دارد که باید امکانات زیربنایی و روبنایی آنها برای آسایش مردم فراهم شود.

در این آیین همچنین از مسجد ولایت مهرشهر دزفول با زیربنای یک هزارو ۵۴۸ مترمربع و اعتبار ۵میلیارد ریالی وزارت راه وشهرسازی و کمک خیرین و همچنین مجموعه ورزشی تعاون مهرشهر با مساحت ۵ هزارو ۷۵۰ مترمربع و ۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار بهره‌برداری شد.

در این آیین همچنین از طرح های نیمه تمام مهرشهر دزفول از جمله مدرسه مهرشهر توسط مسئولان کشوری و استانی بازدید شد و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درخصوص تکمیل این طرح ها قول مساعد داد./

نظر شما