شناسهٔ خبر: 19507 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از سوی معاون مديركل در امور نوسازی و فناوری اطلاعات تشريح شد:

راه‌های دسترسی مسافران هوايی به آخرين اطلاعات پروازهای نوروزی

شرکت فرودگاه‌های کشور معاون مديركل در امور نوسازي و فناوري اطلاعات شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، راه‌هاي دسترسي مسافران هوايي به آخرين اطلاعات پروازهاي نوروزي را تشريح كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاها کشور، مجتبي رنجبر گفت: اداره كل مخابرات و فناوری شركت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران در راستای طرح تكریم ارباب رجوع و همچنین طرح تحول ارتقای خدمات به مسافران در عرصه فرودگاهی، برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد تا مسافران پیش و پس از حضور در فرودگاه‌ها بتوانند از آخرین اطلاعات پروازهای نوروزی و همچنین اطلاعات مرتبط با حوزه فرودگاهی برخوردار شوند، به گونه‌ای كه كمترین ایستایی و توقف را داشته باشند و بهترین خدمات را در فرودگا‌ه‌ها دریافت كنند.

وی با بیان این‌كه اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی فرودگاه‌ها از سه راه صورت می‌پذیرید، افزود: راه نخست، استفاده از اطلاعات اعلام پرواز(FIیS) است. در این باره مسافران هوایی می‌توانند از آخرین اطلاعات ارائه‌شده در پرتال روابط عمومی شركت به نشانی اینترنتی WWW.AIRPORT.IR استفاده كنند. در این پرتال یك بخش ویژه اخبار و اطلاعات سفرهای نوروزی ایجاد شده است.

رنجبر درباره راه دوم نیز گفت: مسافران هوایی همچنین می‌توانند از اپلیكیشن‌های تلفن‌های همراه یا تبلت‌ها و رایانه‌های خویش در بسترهای WINیOWS MOBILE، ANیROIی و IOS استفاده كنند و به تمامی اطلاعات پروازها و اطلاعات مربوط به فرودگاه‌ها آن هم به صورت لحظه به لحظه و آنلاین دست یابند. هر فردی كه یك تلفن همراه هوشمند در اختیار دارد، می‌تواند برنامه‌های اطلاعات فرودگاهی را دانلود و از آن استفاده كند.

وی ادامه داد: براساس راه سوم، مسافرانی كه در ترمینال‌های مسافری فرودگاه‌ها حضور پیدا می‌كنند، می‌توانند از طریق مشاهده مانیتورهای اطلاعات پرواز، آخرین اخبار و اطلاعات را درباره پروازها، تاخیرات احتمالی، زمان پذیرش مسافرو تحویل بار و... به دست بیاورند. در برخی از ترمینال‌های مسافری فرودگاه‌های كشور حتی بیش از ۲۰۰ دستگاه مانتیتور ویژه ارائه اطلاعات پرواز وجود دارد. شركت فروگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران سال گذشته بیش از یك هزار مانیتور جدید را خریداری كرد تا ضریب اطلاع رسانی به مسافران داخل فرودگاه از این طریق به حداكثر افزایش یابد.

معاون مدیركل در امور نوسازی و فناوری اطلاعات شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران سپس به یكسان‌سازی و یكپارچه‌سازی نمای پرتال‌های تمامی فرودگاه‌های تحت پوشش این شركت برای ارائه آخرین اطلاعات و اخبار پروازها و فرودگا‌ه‌های كشور در ایام نوروز اشاره كرد و گفت: این كار از چندین روز پیش انجام شده است و تمامی مردم می‌توانند با ورود به پرتال‌های فرودگاهی، به این اطلاعات دست یابند. این داده‌ها علاوه بر اینكه اطلاعات پروازها را در بر می‌گیرند، شامل اطلاعاتی نظیر اوقات شرعی، وضعیت آب و هوایی، جاذبه‌های توریستی، رستوران‌ها و همچنین نقشه‌ راه‌های دسترسی به فرودگاه‌های هر شهر و استان می‌شوند.

وی با اشاره به دو زمان پرترافیك در حوزه فرودگاهی و پروازی در شهریور و ایام نزدیك به عید نوروز، درباره اقداماتی كه توسط زحمتكشان اداره‌كل مخابرات و فناوری شركت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران صورت می‌گیرد، اظهار كرد: حجم كار در چنین زمان‌هایی برای همكاران ما خیلی زیاد است و به صراحت می توان گفت كه آنان جدا از ساعت كار، حتی در ساعات غیركاری هم به انجام وظایفشان می‌پردازند و اكنون نیز در چارچوب ستاد نوروزی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران، تمامی تلاش خودشان را برای آماده‌سازی زیرساخت‌های شبكه‌ای و سایر امور انجام می‌دهند.

نظر شما