شناسهٔ خبر: 1952 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

احیای بافت فرسوده در روستاها به کمک دولت

بافت فرسوده در روستاها معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به کمک تسهیلات می توانیم بافت فرسوده در روستاها را هم ردیف با شهرها احیا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عزیزالله مهدیان، معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق روستایی اقدام به بهسازی و بازسازی می‌کند و بافت‌های فرسوده نیز توسط مردم ساخته می‌شود.

وی در ادامه به ایسنا گفت: در شهرها دولت امتیازاتی از قبیل تراکم اضافه را به افرادی که خانه شان را می‌سازند می‌دهد و در بعضی موارد هزینه پروانه که از افراد گرفته می‌شود کمتر است اما این امتیازات درروستاها وجود ندارد.

مهدیان با بیان اینکه در تلاشیم امکانات اضافه از دولت مثل هزینه آواربرداری که برای روستاییان پرهزینه است بگیریم تصریح کرد: بدین ترتیب می توانیم کمک بلاعوض برای روستاییان داشته باشیم.

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه گفت: مقدمات این امر و هماهنگی ها با وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران در نظر گرفته شده که از اعتبارات ده و دوازده که سالیانه مبلغی برای صدهزار واحد که معادل هر واحد سه میلیون دولت می تواند کمک کند و این پول به مردم تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تشویق مردم برای آواربرداری در بافت های فرسوده صورت می گیرد تصریح کرد: با کمک دولت مردم اقدام به تخریب می‌کند و درجاسازی نیز صورت می گیرد.

مهدیان در ادامه خاطر نشان کرد : بدین ترتیب میزان بافت فرسوده کاهش می یابد و زمین های کشاورزی به زمین های مسکونی تبدیل نمی شود.

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه برای حفظ زمین های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی که در این زمین ها وجود دارد باید این زمین ها نگهداری شود گفت: از نظر اقتصادی این مساله هم به نفع دولت است و هم مردم؛ چون به این ترتیب هم زمین‌ها و هم تاسیسات زیربنایی احیا می‌شوند و بر این اساس بافت های فرسوده در روستاها احیا می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما