شناسهٔ خبر: 1959 - سرویس دانشنامه
نسخه قابل چاپ

آشنایی با شرکت مسافربری رجاء

قطار در گذشته نه چندان دور در ایران بخش مسافری راه‌آهن در كنار بخش باری آن ايفای نقش می‌کرد.

بنابراین، شورای عالی اداری در هفتاد و ششمين جلسه خود در سال 1376 بنا به پيشنهاد مشترک سازمان امور اداری و استخدامی وقت كشور و وزارت راه و ترابری سابق در راستای استراتژی‌های بخش حمل و نقل مسافر و سياست‌های برنامه دوم توسعه و با هدف بروز تحولات اساسی و رشد كيفيت ارائه خدمات تصويب کرد كه فعاليت‌های مسافری از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منتزع و به شركت حمل و نقل ريلی رجاء واگذار شود.

البته شرکت مسافری رجاء در قالب یک سازمان دولتی که صد در صد سهام آن متعلق به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است، فعالیت خود را از ابتدای آبان‌ماه ۱۳۷۵ با هدف رشد کمی و کیفی در زمینه حمل و نقل مسافری آغاز کرده بود. خط و مشی رجاء استفاده بهینه از امکانات، بهبود مستمر و افزایش کارآیی و خدمات‌دهی مطلوب در راستای تعالی سازمانی و ارتقای سطح کمی وکیفی خدمات مسافری بوده‌است.

تمام حقوق مالكان شركت رجاء پس از گذشت حدود 13 سال فعالیت در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی از تاريخ 1388/12/26 به دنبال مصوبه هيات وزيران و به استناد ابلاغيه سازمان خصوصی‌سازی، به سازمان تامين اجتماعی بابت رد ديون دولت واگذار شد.

درحال حاضر نيز اين شركت با بهره‌گيری از مهارت و تجربه بالغ بر ۱۲۰۰ نيروی متخصص در زمينه‌های مختلف مديريتی، طراحی، مهندسی، برنامه‌ريزی، پژوهشی، بهره‌برداری، خدمات‌رسانی و تعميرات با استفاده از امكانات موجود، شرايط مطلوب‌تری را فراهم ‌آورد.

اکنون مدیریت شرکت مسافری رجاء، بزرگترین شرکت خصوصی حمل و نقل ریلی ایرن را مهندس سیدحسن موسوی‌نژاد برعهده دارد، وی بر اساس حکم اعضای هیات مدیره شرکت مسافری رجاء در آبانماه سال 92 به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد.

زادگاه موسو‌ی‌نژاد نیشابور است و در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرده است.

سیدحسن موسوی‌نژاد پیش از تکیه زدن بر مسند مدیرعاملی شرکت رجاء، در سوابق خود مدیرعاملی شرکت مهتاب سیر جم، عضویت در هیأت مدیره شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاونت اداری و مالی، معاونت برنامه‌ریزی راه‌آهن، معاون سازمان سنجش، مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر برنامه و بودجه راه آهن و مشاور وزیر راه و ترابری را دارد و همچنان عضو انجمن صنفی حمل و نقل ریلی کشور است.

پیش از موسوی‌نژاد نیز ناصر بختیاری از مرداد ماه سال 1388 تا آبانماه 92 مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء بود./

برچسب‌ها:

نظر شما