شناسهٔ خبر: 19636 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی گلستان:

كمبود اعتبار روند بازسازی خسارات سیل را در گلستان كند كرده است

ابراهیم مبارک قدم مدیركل راه و شهرسازی استان گلستان اعلام كرد: كمبود منابع مالی و عدم تخصیص كامل اعتبارات حوادث غیرمرقبه، روند بازسازی خسارات ناشی از سیلاب‌های گذشته را در استان با كندی مواجه كرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در محل سالن اجتماعات اداره كل مدیریت بحران، گفت: در جریان سیلاب سال گذشته میزان ۹۲۵ میلیارد ریال و در جریان سیلاب‌های سال جاری به طور تقریبی ۲۱۸ میلیارد ریال به زیرساخت‌های حمل و نقل استان خسارت وارد آمد.

به گفته وی، به دلیل عدم تخصیص كامل اعتبارات حوادث غیرمترقبه و كند شدن روند بازسازی خسارت‌های این وقایع، زیربناهای حمل و نقل استان آسیب پذیر شده‌اند.

مبارك قدم افزود: از طرفی دیگر برخی از پروژه‌های سیل كه در راه‌های روستایی استان به اجرا در آمده‌اند در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیكی دارند اما اداره كل نتوانسته مطالبات پیمانكاران این پروژه‌ها را به طور كامل تامین كند و این مساله نیز بر عدم تكمیل روند بازسازی خسارات سیل و جلوگیری از آسیب‌های آتی ناشی از این پدیده طبیعی افزوده است.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این در حالی است كه به جهت وقوع عمده سیلاب‌ها در راه‌های روستایی و لزوم بازگشایی هر چه سریع‌تر راه‌ها،محورهای آسیب دیده از این سیلاب) بجز محور اولنگ) با همكاری و همت تمام مردم، مسئولین كشوری، استانی و پرسنل زحمتكش این اداره كل، در مدت كمتر از ۴۸ ساعت بازگشایی و تردد موقت در آن برقرار شد و تأمین ایمنی كامل تردد منوط به اجرای كامل پروژه‌های در دست اجرا از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه استان است.

 مبارك قدم از مسوولان ارشد گلستان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست كرد كه با تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های عمرانی این بخش، آنان را در جهت پیشبرد اهداف توسعه استان و مهم‌تر از همه جلوگیری و كاهش خسارات ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی مانند سیل و زلزله یاری رسانند.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی نیروها و امكانات راهداری این اداره كل برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: تاكنون اقدامات متعددی جهت هماهنگی و ارزیابی امكانات مورد نیاز در ایام نوروز با دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان انجام شده است.

به گفته مبارك قدم، برگزاری جلسات شورای حمل و نقل و ابلاغ دستورالعمل مقام عالی وزارت به اعضای شورا، سازماندهی اكیپ‌های راهداری نوروزی، شركت در مانور آمادگی خدمات نوروزی، تشكیل جلسه ستاد تسهیلات سفر و بازدیدهای میدانی و مشترك به منظور بررسی وضعیت ایمنی راه‌ها و كارگاه‌های پیمانكاری از جمله این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: عملیات متعدد راهداری و ایمن‌سازی نوروزی راه‌های استان از قبیل پاكسازی حریم راه‌ها، بهره‌برداری و نگهداری روشنایی‌ها، تعمیر و نصب علائم و تابلوها، لكه‌گیری و خط‌كشی محورها نیز تا قبل از فرارسیدن ایام تعطیلات در حال انجام است.

به گفته مبارك قدم، در حین تعطیلات نوروزی نیز عملیات راهداری متوقف نخواهد شد و راهداران در سطح راه‌ها به طور مستمر حضور دارند و متناسب با شرایط و وضعیت راه‌ها به انجام عملیات راهداری می‌پردازند.

وی متذكر شد: تمام اقدامات طرح نوروزی استان با اولویت بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی، محورهای گردشگری و روستایی استان انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز در این جلسه از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خواست كه پیگیر اعتبارات ستاد مدیریت بحران كشور به استان‌ها باشند.

نظر شما