شناسهٔ خبر: 19641 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی گلستان:

جاده‌های گلستان مهیای ورود مسافران نوروزی شده است

جلسه مدیركل راه و شهرسازی گلستان از آمادگی محورهای ارتباطی استان برای پذیرایی از مسافران نوروز ۹۵ و فراهم‌سازی سفری امن و شاد برای آنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در نشست خبری مدیران حوزه حمل و نقل استان با اصحاب رسانه با موضوع خدمات نوروزی، گفت: یكی از اقدامات مهم راه و شهرسازی در راستای پذیرایی از مسافران نوروزی و برقراری سفری شاد و ایمن برای آنان، طرح راهداری نوروزی است كه با بسیج امكانات شورای حمل و نقل و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان از فردا ۲۵ اسفندماه در سطح ۱۴۱ كیلومتر از محورهای ارتباطی استان به اجرا در می‌آید.

به گفته وی، تعویض و رنگ آمیزی حفاظ و گاردریل محورها، لكه‌گیری، ترمیم پل‌ها، خط‌كشی ۶۰۰ كیلومتر از محورها، آشكارسازی و ایمن‌سازی ۱۶۴ نقطه پرتصادف از طریق برقراری سیستم روشنایی، اصلاح هندسی و نصب چراغ‌های چشمك زن سولار و چشم گربه‌ای بخشی از اقداماتی است كه در این طرح اجرا شده است.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینكه قریب به ۷۰ درصد اقدامات راهداری طرح نوروزی به اتمام رسیده است، گفت: بازگشایی تقاطع ایمر در محور علی آباد كتول و تعطیلی و ایمن‌سازی كارگاه‌های راهسازی مستقر در طول مسیرهای هدف گردشگری برای اجتناب از خطرات احتمالی در راه‌ها از اقدامات دیگری است كه در جهت برقراری سفری امن و شاد برای مسافران نوروزی استان صورت گرفته است.

به گفته مبارك قدم، در طول ایام تعطیلات برنامه‌ریزی شده كه از طریق پنج تابلوی اطلاع رسانی VMS مستقر در راه‌ها، پیام‌های ایمنی به مردم و مسافران اطلاع‌رسانی شود و با نصب دوربین‌های نظارت تصویری در مسیرها بر نحوه تردد خودروها نظارت شود.

وی با اشاره به اینكه تلفن گویای ۱۴۱ آماده اعلام آخرین وضعیت راه‌های استان به مسافران در طول شبانه‌روز است، افزود: برای ادای فریضه الهی نماز مسافران نیز اقداماتی از جمله تدارك نمازخانه‌ها، سكوها و جایگاه‌های نماز با هماهنگی ادارات شهرستان انجام شده است.

این مقام اجرایی گلستان گفت: نصب بنرهایی حاوی مضامینی همچون "هنگام نماز توقف كنید" و "نماز بخوانید تا سفرتان مبارك باشد" در طول مسیرها جهت مشخص كردن موقعیت نمازخانه‌ها برای مسافران از دیگر اقدامات اداره كل در این راستا به شمار می‌رود.

مبارك قدم در پایان یادآورشد: به دلیل برخورداری گلستان از مواهب طبیعی و قرار گرفتن در كریدور عبوری شمال به مشهد مقدس، این استان همه ساله پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است و به همین جهت، تمام اقدامات بیان شده از اوایل اسفندماه جاری طی برگزاری جلسات متعدد هماهنگی برای ارائه خدمات مطلوب و ایمن در سطح استان انجام شده است.

در ادامه این نشست هریك از مدیران حوزه حمل و نقل استان اعم از ادارات كل حمل و نقل و پایانه‌ها، راه آهن، هواشناسی، بنادر و كشتیرانی و فرودگاه‌ها به بیان اقدامات انجام شده برای سفرهای نوروزی هم استانی‌ها پرداختند.

نظر شما