شناسهٔ خبر: 19654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل:

جلسات هم‌اندیشی مدیران، عامل تسهیل هدف‌گذاری دستگاه‌های اجرایی استان/ سامانه اطلاع‌رسانی به رانندگان فعال می‌شود

جلسه مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برگزاری جلسات ماهانه هم اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی هدف‌گذاری فعالیت‌های این وزارتخانه در استان را تسهیل كرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت‌خواه در هفتمین جلسه هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در این استان كه در محل اداره كل هواشناسی برگزار شد ضمن اعلام این مطلب افزود: این جلسات با هدف ایجاد همدلی در بین دستگاه‌های مربوطه و در راستای عمل به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب تشكیل شده و می‌تواند كلید بسیاری از مشكلات پیش روی راه و شهرسازی در استان باشد.

وی ضمن تبریك سال نو اظهار امیدواری كرد كه تجربیات امسال در سال آینده مثمر ثمر باشد و بتوان ناهماهنگی‌های موجود بین دستگاه‌های مرتبط را به حداقل رساند.

محبت خواه ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل پتانسیل‌های بالقوه‌ای دارد كه با جهت بخشیدن به حركت جمعی این دستگاه‌ها می‌توان آنها را به بالفعل تبدیل كرد.

مدیركل هواشناسی استان اردبیل نیز در این جلسه به توانایی‌های این اداره كل برغم وجود برخی كمبودها اشاره كرد و افزود: هواشناسی استان با بهره‌گیری از بسترهای مخابراتی پیشرفته و هدایت و راهبری ایستگاه‌های منصوبه توانایی پایش وضعیت جوی و پیش‌بینی هوا در نقاط مختلف استان را داراست.

علی دولتی مهر راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های هواشناسی كاربردی و كاربر محور را از جمله برنامه‌های سال آینده عنوان كرد و گفت: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقده با برخی دستگاه‌ها نظیر آموزش و پرورش، جهاد كشاورزی، شیلات و ... اطلاع‌رسانی مستقیم وضعیت هوای استان به كاربران انجام می‌گیرد كه در سال آینده نیز سامانه اطلاع‌رسانی به رانندگان را با هماهنگی اداره كل حمل و نقل و پایانه‌های استان فعال خواهیم كرد.

وی ادامه داد: استان اردبیل به جهت كوهستانی بودن جزو استان‌های مخاطره آمیز است كه بر این اساس برای تجهیز استان به رادار هواشناسی حدود ۶ میلیارد ریال هزینه شده و ۲ میلیارد ریال دیگر نیز مورد نیاز است.

در ادامه این جلسه مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل نیز از پیش فروش اینترنتی بلیت‌های اتوبوس برای ایام نوروز خبر داد و گفت: تاكنون تعداد ۷ هزار فقره بلیت‌ اتوبوس بین‌شهری به صورت اینترنتی واگذار شده كه نسبت به سال گذشته تعداد ۲ هزار فقره افزایش نشان می‌دهد.

علی رحمتی به آماده‌سازی و پاكسازی پایانه‌های مسافربری استان اشاره كرد و گفت : علاوه بر این در طول ایام سفرهای نوروزی اكیپ‌های این اداره در سطح پایانه‌های استان فعال خواهند بود و ضمن راهنمایی مسافران به رسیدگی تخلفات احتمالی شركت‌های مسافربری خواهند پرداخت.

وی از آمادگی كامل مركز مدیریت راه‌های استان خبر داد و افزود: عوامل و امكانات ۵ شركت امداد خودرو جهت ارائه خدمات به وسائط نقلیه در سطح جاده‌های استان حضور خواهند داشت و اكیپ‌های خودرویی این اداره كل در قالب گشت‌های نامحسوس با عوامل پلیس راه همكاری می‌كنند.

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان نیز با اعلام این كه هدف راهداری افزایش ایمنی تردد در سطح جاده‌هاست، گفت: در راستای ارتقای ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی استان عملیات راهداری نوروزی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته تا پایان تعطیلات ادامه خواهد یافت.

علی یوسف زاده افزود: مقدار یك هزار و ۵۰۰ تن آسفالت گرم جهت لكه‌گیری در سطح جاده‌های شریانی استان استفاده شده است.

وی به انجام خط‌كشی و ساماندهی تابلوها و علائم منصوبه در ۱۵۵ كیلومتر از بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی استان اشاره كرد و گفت: علاوه بر این تعداد یك هزار و ۲۰۰ عدد تابلوی راهنمایی و اخطاری نصب یا تعمیر شده و حدود یك هزار و ۱۵۰ متر از سرعت‌گیرهای منصوبه نیز رنگ‌آمیزی و آشكارسازی شده است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین به نصب ۸ فقره تابلوی ویژه اطلاعات گردشگری و اطلاعات راه‌ها در محورهای پرتردد استان اشاره كرد و گفت: راهدارخانه‌ها و نمازخانه‌های بین راهی مورد پاكسازی قرار گرفته و جهت استفاده مسافران تجهیز شده است.

یوسف زاده افزود: تعمیر و نگهداری ۱۴۱ كیلومتر سیستم روشنایی راه‌ها و تونل‌ها، نصب ۵ كیلومتر گاردریل در حاشیه پرتگاه‌ها و نصب ۱۳۵ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی از دیگر اقدامات این اداره كل در جهت ارتقای ایمنی تردد در محورهای استان است.

در پایان این جلسه گزارش امكان سنجی مه‌زدایی در فرودگاه اردبیل توسط كارشناسان هواشناسی استان ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما