شناسهٔ خبر: 19659 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد:

احداث سیستم روشنایی در ۶ نقطه از جاده‌های حوزه استحفاظی لارستان

روشنایی محورها مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها، نسبت به احداث سیستم روشنایی در ۶ نقطه از راه‌های حوزه استحفاظی این اداره کل اقدام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد عنوان کرد: راه‌اندازی سیستم روشنایی در جاده‌های اصلی، یکی از اولویت‌های مهم در امور راهداری است که در راستای ارتقای ضریب ایمنی محورها، برای استقبال از مسافران نوروزی انجام شده است. 

وی اضافه کرد: نگهداری فنی و حفاظت فیزیکی سیستم روشنایی در جاده‌ها نیز از دیگر اقدامات راهداری به شمار می‌رود که سالیانه هزینه‌های زیادی صرف آن می‌شود.

باقری فرد گفت: نقاطی که احداث سیستم روشنایی در آنها صورت پذیرفته است عبارتند از: تقاطع دبیران ، روستای بریز و مجتمع خدمات رفاهی بریز در محور لار- شیراز، تقاطع دارالمیزان در محور فیروزآباد- جم- عسلویه، پلیس راه لامرد- شیراز و مجتمع خدمات رفاهی شهید مغنیه در محور لار- بندعباس.

وی ادامه داد: در این نقاط مجموعاً یکصد و یک پایه روشنایی نصب شده است که اعتبار اولیه برای راه‌اندازی سیستم روشنایی در این نقاط بالغ بر ۶۷۰۰  میلیون ریال بوده است. شایان ذکر است برای اولین بار در کشور، به صورت پایلوت ، از چراغ‌های ۱۰۰ واتLED  در احداث روشنایی تقاطع دبیران استفاده شده که اعتبار مصروفه برای احداث روشنایی در نقطة مذکور ، ۲۲۸۶ میلیون ریال بوده است. چراغ‌های ۱۰۰ واتLED  علاوه بر این که دارای مصرف انرژی بسیار کمتر و بازدهی بیشتر نسبت به چراغ‌های ۴۰۰ وات بخار سدیم هستند، دارای فرکانس نوری نزدیکتری به نور طبیعی بوده و  دید بهتری را در شب، ایجاد می‌نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: به دلیل این که تأمین روشنایی راه‌ها می‌تواند در شب و شرایط مه آلود، در کاهش حوادث جاده‌ای و همچنین ، تامین امنیت سفرهای برون شهری نقش موثری داشته باشد، این اداره کل در صورت تامین اعتبارلازم ، آمادگی لازم برای اجرای سیستم روشنایی در دیگر نقاط شناسايي شده را داراست.

نظر شما