شناسهٔ خبر: 19668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایدنی خبر داد:

ترابری ۱۶,۵ میلیون نفرسفر دریایی در هرمزگان/ آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند

سفر دریایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به ثبت جابجایی بیش از ۱۶,۵ میلیون نفر- سفر دریایی طی سال جاری، گفت: طرح نوروزی سال ۹۵ در این استان از امروز سه شنبه، ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ابراهیم ایدنی از تشکیل کارگروه‌های مختلف در راستای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۵ در استان هرمزگان خبر داد و افزود: این طرح بزرگ طی دوره زمانی ۲۰ روزه از ۲۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین سال آتی اجرایی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران، گفت: هرمزگان از زیرساخت‌های مناسبی همچون ۱۴بندر مسافری و پیشرفته‌ترین ناوگان مسافری دریایی کشور با بیش از ۱۰۰ فروند شناور (مسافری و لندینگ کرافت) برخوردار است.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان از تدابیر اندیشیده شده به منظور کاهش مدت زمان انتظار مسافر در بنادر و امکان خرید اینترنتی بلیت شناورها سخن به میان آورد و گفت: به منظور ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی علاوه بر کنترل و بازرسی مستمر بر شناورها و بنادر، از توان گروه‌های مردمی در قالب همیار ناجی نیز بهره‌گیری خواهد شد.

ایدنی ضمن اشاره به آخرین تجزیه و تحلیل آماری صورت گرفته در بخش مسافرت‌های دریایی این استان از ابتدای سال ۹۴ تا ابتدای اسفندماه جاری، افزود: طی این مدت، ترابری ۱۶ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۴۳۱نفر- سفر در بنادر مسافری و چند منظوره این استان بدون وقوع هیچ‌گونه سانحه ناگوار دریایی به ثبت رسید.

این مقام مسئول گفت: استان هرمزگان هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسافر دریایی از اقصی نقاط این سرزمین است تا در فصول معتدل جنوب به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی برای تجربه کردن سفرهایی ایمن و خاطره انگیز، مدتی را در دامن آب‌های فیروزه‌ای رنگ خلیج فارس سپری کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان سهم بنادر این استان در جابجایی مسافران دریایی در آب‌های سرزمینی ایران را بیش از ۹۵ درصد و در زمینه حمل خودروی مسافران به مقصد جزایر خلیج فارس را حدود ۱۰۰ درصد را اعلام کرد.

نظر شما