شناسهٔ خبر: 19683 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جعفری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

فروش ۷۰۰هزار بلیت قطار در طرح نوروزی/ بلیت قطار تهران-مشهد موجود است/ ۲۵ درصد بلیت‌ها اینترنتی فروش رفت

مرتضی جعفری مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن از فروش ۷۰۰ هزار بلیت قطار در طرح نوروزی خبر داد و گفت: در مسیر تهران-مشهد که یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای ریلی به شمار می‌آید بلیت قطار موجود است.

مرتضی جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت فروش بلیت قطارهای نوروزی گفت: حرکت قطارهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۴ به مدت ۲۰ روز تا ۱۵ فروردین ۹۵ انجام می‌شود.

وی از فروش حدود ۷۰۰ هزار بلیت قطارهای نوروزی خبر داد و گفت: ۲۵ درصد این بلیت‌ها به صورت اینترنتی فروخته شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: در حال حاضر بلیت برای اکثر روزها در اغلب مسیرها وجود دارد و متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه‌های فروش بلیت مورد نظر خود را تهیه و خریداری کنند. برای مثال در مسیر تهران-مشهد که یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای ریلی به شمار می‌آید بلیت قطار موجود است.

جعفری با بیان اینکه بیشترین متقاضی سفر در روزهای ۲۷ ٬ ۲۸ و ۲۹ اسفندماه است و در برخی این روزها برای مسیرهای معدودی از جمله مسیر تهران-بندرعباس و تهران-شیراز ظرفیت تکمیل شده است٬ یادآور شد: متقاضیان خرید بلیت نوروزی چنانچه مشکلی برای خرید بلیت در محورهای مختلف دارند یا نیاز به اطلاعات بیشتری برای خرید بلیت مد نظر خود می‌بینند می‌توانند با شماره صدای مسافر راه‌آهن ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن ادامه داد: برای نظارت بر نحوه فروش بلیت قطارها در آژانس مسافری بازرسانی به صورت محسوس و نامحسوس در آژانس‌ها حاضر خواهند شد تا نظارت کامل بر نحوه فروش بلیت‌ها صورت گیرد.

بر اساس اعلام شرکت راه‌آهن یک میلیون و ۸۵۰ هزار صندلی برای جابه‌جایی مسافران نوروزی پیش بینی شده است./

نظر شما