شناسهٔ خبر: 19685 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در رزمایش بزرگ ترافیكی و خدمات سفرهای نوروزی سال ۹۵:

آماده‌باش کامل ۶۵۰ راهدارخانه در طرح نوروزی۹۵ / پاسخگویی شبانه‌روزی سامانه ۱۴۱

داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشاورزیان در رزمایش بزرگ ترافیكی و خدمات سفرهای نوروزی سال ۹۵ گفت: تلاش شد تا قبل از سفرهای نوروزی تمامی راه‌ها برای تردد ایمن مسافران آماده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در رزمایش بزرگ ترافیكی و خدمات سفرهای نوروزی سال ۹۵ كه در ضلع جنوبی مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با اشاره به تلاش پلیس برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر در نوروز ۹۵ تصریح كرد: با اقدامات بسیار خوبی که نیروی انتظامی داشته است، در بهار سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، تلفات رانندگی ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری را تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز ذكر كرد و گفت: امسال نیز پلیس این افتخار را دارد که صدها هزار نفر از نیروهای خود را به عنوان خدمتگزار در طرح نوروزی مشارکت دهد که این خدمتگزاری به مردم قطعاً بالاترین مدال افتخار ماست و امروز كه رزمایش ترافیکی نوروزی در سراسر کشور آغاز می شود، تا پایان سفرها در خدمت مردم خواهند بود.

سردار اشتری همچنین خودرو و رانندگان را عامل اصلی تصادفات دانست و بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب تأكید كرد.

فرمانده ناجا در ادامه، ضمن تأکید بر لزوم برخورد با متخلفان در جاده‌های سراسر کشور خاطرنشان كرد: به تمامی زحمتکشان نیروی انتظامی ابلاغ شده است از کوچک‌ترین تخلف رانندگان چشم‌پوشی نکنند. ضمن این‌كه ملزم شده‌اند تا اعمال قانون متخلفان را با رعایت كامل اخلاق و مدنظر داشتن رأفت انجام دهند.

وی با اشاره به نقش پررنگ رعایت قوانین ترافیکی توسط رانندگان در کاهش تلفات رانندگی گفت: به‌رغم نقش پررنگ خودروها و جاده‌ها در بروز سوانح ترافیکی، رانندگان نقش بی‌بدیلی دارند و تجربه شده است در شرایطی که رانندگان نسبت به رعایت قوانین و مقررات ترافیکی توجه بیشتری داشته‌اند، شاهد کمترین تلفات رانندگی بوده‌ایم.

سردار اشتری اظهار امیدواری کرد، با همکاری و تعامل مردم و سایر دستگاه‌های دست‌اندركار در امر ایمنی، شاهد کمترین تلفات در ایام نوروز ۹۵ باشیم و بی‌دقتی و بی‌توجهی، باعث داغدار شدن تعدادی از هموطنانمان نشود.

دكتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز در این رزمایش، با اشاره به این‌كه در نوروز امسال، اورژانس کشور با ۲۱۱۹ اورژانس پیش بیمارستانی و ۵۷۰ اورژانس بیمارستانی در خدمت مردم است، افزود: همچنین ۴۲۷۰ دستگاه آمبولانس، ۵۷ اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه آمبولانس دریایی و ۱۵ بالگرد به عنوان آمبولانس هوایی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی ضمن تأکید بر نظارت مستمر بر مجتمع‌ها و رستوران‌های بین‌راهی تصریح كرد: در مسیرهای مواصلاتی و جاده‌ها مردم نقش اول را دارند و طبیعی است کسانی که به سفر می‌روند باید تجهیزات لازم سفر را به همراه داشته باشند.

مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در رزمایش بزرگ ترافیکی و سفر نوروز ۹۵، با اشاره به این‌كه امسال ستاد هماهنگی خدمات سفر در کل کشور از چهار ماه قبل با محوریت میراث فرهنگی فعالیت خود را در استان تهران و سایر استان‌ها آغاز کرده است، افزود: در این راستا ۱۸ دستگاه امدادی، انتظامی و خدمات‌رسانی برای ایجاد هماهنگی لازم با میراث فرهنگی همکاری داشته‌اند.

وی ضمن تأكید بر اراده دولت و شخص رئیس‌جمهور بر استفاده از امکانات تمام دستگاه‌های مختلف در سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: سفرهای نوروزی از جمله پرحجم‌ترین سفرهای داخلی کشور محسوب می‌شود، که با همکاری سایر دستگاه‌ها و همچنین اقشار مردم تلاش می‌شود تا نوروزی خاطره‌انگیز را رقم بزنیم.

سلطانی‌فر در ادامه گفت: جهانگردی را در نوروز با ایرانگردی آغاز کنید، زیرا در همه نقاط کشور از شمال تا جنوب جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که مردم با سفر در ایام نوروز به سایر استان‌ها می‌توانند اوقات پرخاطره‌ای را رقم بزنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این‌كه استفاده از اکیپ‌های نظارتی بر اماکن اقامتی و پذیرایی با همکاری اعضای ۱۸گانه به منظور ارائه خدمات سفر آغاز شده است، از شهروندان خواست در ایام نوروز آغاز و پایان سفر خود را با توجه به ظرفیت حمل‌ونقل و امکانات جاده‌ای هماهنگ کنند.

بر پایه این گزارش، همچنین داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آماده‌باش کامل ۶۵۰ راهدارخانه با ماشین‌آلات و تجهیزات در طرح نوروزی سال ۱۳۹۵ خبر داد و افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ادارات‌كل راه و شهرسازی استان‌های سراسر كشور تلاش کرده اند تا قبل از سفرهای نوروزی تمامی راه‌ها را برای تردد ایمن مسافران آماده کنند.

وی اولویت سازمان را ارتقای ایمنی تردد در جاده‌های کشور ذكر كرد و گفت: در همین راستا تلاش شد تا قبل از شروع طرح نوروزی، اقدامات مربوط به ارتقای ایمنی به اتمام برسد، این در حالی است كه در صورت نیاز در ایام عید نیز این آمادگی وجود دارد تا نسبت به حل نواقص راه‌ها و ایمنی آن‌ها اقدام شود.

کشاورزیان اظهار کرد: در همین راستا شماره تلفن ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه‌ خدمات و پاسخگویی به هموطنان در سراسر كشور است.

در این رزمایش همچنین سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور، دکتر چرخ‌ساز رئیس سازمان امداد و نجات طی سخنانی، آمادگی خود را برای آغاز سفرهای نوروزی اعلام و در خاتمه، دستگاه‌های مختلف، رژه انسانی و خودرویی خود را برگزار کردند./

نظر شما