شناسهٔ خبر: 19733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی خبر داد:

خدمت‌رسانی بیش از ۱۰۰۰ راهدار در نوروز ۹۵ در محورهای آذربایجانشرقی

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی گفت: بیش از ۱۰۰۰ نفر راهدار در تعطیلات نوروزی به مسافران و کاربران جاده خدمت‌رسانی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی، توحید اخلاقی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات نوروزی این اداره کل افزود: طرح نوروزی همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفندماه امسال در استان آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۵۰ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح راه‌های استان برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، گفت: بیش از ۱۰۰۰ نفر راهدار در طرح نوروزی مشارکت دارند تا در صورت بروز مشکل در محورهای برون شهری نسبت به تسهیل تردد یا بازگشایی راه‌ها اقدام کنند. 

اخلاقی افزود: ۴۴ اکیپ امدادی و تعمیراتی نیز در طول راه‌ها آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند؛ ضمنا ۴ اکیپ راهداری از بخش خصوصی نیز در این طرح مشارکت دارند.

وی افزود: شماره تلفن ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۲۰ مرکز مدیریت راه‌ها بطور شبانه‌روزی و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۸۹۲۶ برای دریافت انتقادها و پیشنهادها به عنوان پل ارتباطی این اداره کل با مسافران در طول اجرای طرح نوروزی ۹۵ در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی گفت: همچنین ۸ دستگاه جرثقیل برای امداد رایگان در محورها و همکاری با پلیس راه در نظر گرفته شده است.

اخلاقی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰۰ مترمربع بنر خوش‌آمدگویی در محورها نصب خواهد شد ادامه داد: همچنین نقشه راه‌های استان و ایران تهیه شده تا به مسافران ارائه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: بیش از ۶۵۰۰ تن آسفالت سرد و گرم برای لکه‌گیری راه‌های مواصلاتی تهیه شده است.

وی پاکسازی وسط گاردریل‌های جاده‌ای، پاکسازی قرنیز پل‌ها، تعمیر و بازسازی روشنائی محورها، رنگ آمیزی جداول، ریزش‌برداری در جاده‌ها بمقدار ۳۵۲۰ مترمکعب و تسطیح و پاکسازی حریم راه‌ها را از دیگر اقدامات انجام گرفته عنوان نمود.

نظر شما