شناسهٔ خبر: 19797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی استان كرمان تاکید کرد:

ضرورت آموزش مسائل قضايی حوزه حفظ و حراست از اراضی دولتی

محمدمهدی بلوردی مديركل راه و شهرسازي استان كرمان تأكيد كرد: تمامی مسائل قضايی حوزه حفظ و حراست از اراضی دولتی، نياز به آموزش دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روبط عمومي اداره‌كل راه و شهرسازي استان كرمان، محمدمهدي بلوردي صبح امروز در نشست هماهنگي حفظ و حراست از اراضی دولتی در ايام نوروز و تدوين برنامه اجرايی يگان حفاظت اراضی استان برای سال ۹۵ در جمع نیروهای یگان حفاظت از اراضی استان، اظهار كرد: دولت و همه اركان اداره‌كل راه و شهرسازي پشتيبان حفظ اراضي ملی هستند و با قدرت و همه امكانات از اين حوزه پشتيبانی می كنند.

وی با اشاره به اينكه همه كاركنان يگان حفاظت اراضی دولتی بايد حوزه وظايف و اختيارات خود را به خوبی بشناسند تا بتوانند به نحو احسن آنها را اجرايی كنند، گفت: ضابطين قضايی نبايد به دوره‌ آموزشی كه گذرانده‌اند، اكتفا كنند بلكه بايد مجموعه قوانين و مقررات در اين حوزه را بطور مستمر مطالعه كنند.

مديركل راه وشهرسازی استان كرمان با اشاره به اينكه در حوزه شهرسازی، به حريم و ساير مسائل مرتبط با اين موضوع بايد آموزش‎ها ارائه شود، خطاب به كاركنان یگان حفاظت از اراضی؛ تصريح كرد: بايد در حوزه حفظ اراضی دولتی قوی و هوشمندانه وارد شويد زيرا زمانی که تخريبی صورت می‌گيرد با مال افراد درگير هستيد كه اگر قوانين و مقررات به درستی اجرا نشود با مشكل مواجه خواهيم شد.

بلوردی با بيان اينكه فرمانده يگان حفاظت از اراضی، باید برنامه آموزشی تك تك افراد را در اين حوزه به جد دنبال كند، گفت: همه مسائل قضايی در اين حوزه نياز به آموزش دارند.

وی با اشاره به اينكه در برخی از مناطق نصب تابلوهايی كه نشان‌دهنده اين باشد كه زمين متعلق به اراضی دولتی است ضرورت دارد، خاطرنشان كرد: تيم‌های يگان حفاظت اراضي دولتی اداره‌كل راه و شهرسازی استان كرمان در ايام نوروز و تعطيلات از نقاط حساس و كليدی شهر سركشی كنند.

اختصاص ۱۴۶میلیارد ریال برای شناسایی خرید و تک‌برگ کردن اسناد مالکیت

سید ناصر اشرفی مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی کرمان نیز در خبری دیگر گفت: برای شناسایی، خرید، تک‌برگ کردن اسناد مالکیت دولت و بازشماری منابع در استان کرمان، برای سال ۹۵ در مجموع ۱۴۶ میلیارد ریال تصویب شد.

اشرفی در این خصوص افزود: پیرو تماس‌ها و پیگیری‌های مکرری که در رابطه با مشکلات شرکت‌های طرف قرارداد برای تک‌برگ کردن اسناد مالکیت دولت و هم‌چنین شرکت‌های طرف قرارداد در زمینه‌ شناسایی اراضی دولتی داشتیم، مدیرکل محترم املاک سازمان ملی زمین و مسکن به استان آمدند و این موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مجموع بودجه‌ حوزه‌ املاک در زمینه‌ شناسایی و تک‌برگ کردن املاک مالکیت دولت در استان کرمان برای سال آینده ۱۴۶ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرد.

اشرفی خاطرنشان کرد: بخشی از این بودجه نیز به پروژه‌ جدید بازشماری و ممیزی املاک اختصاص پیدا خواهد کرد.  /

نظر شما