شناسهٔ خبر: 19798 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۹۵ در کرمان

راهداری نوروزی رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۹۵ با مشارکت اداره‌کل راه وشهرسازی ،نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، اورژانس و حمل و نقل وپایانه‌ها همزمان با رژه نيروها و ماشين‌آلات راهداری و امدادی دستگاه‌های خدمات رسان در مقر فرماندهی نيروی انتظامی استان کرمان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌كل راه و شهرسازی استان كرمان، محمدمهدی بلوردی مديركل راه و شهرسازی استان در حاشیه این رزمایش از آمادگي ۵۹ اكيپ راهداری استان كرمان  در قالب ۲۲۸ نفر نيروي راهداری و پشتيبانی در ايام نوروز خبر داد.

بلوردی در این‌باره اظهار كرد: همزمان با شروع طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاري تا ۱۵ فرودين ماه سال ۹۵ ،اداره‌كل راه و شهرسازی با بيش از ۵۹ اكيپ راهداري در قالب ۲۲۸ نفر نيروي راهداری و پشتيبانی در طول ۶ هزار كيلومتر راه در حوزه شمال آماده ارائه خدمات سفر به مسافران نوروزی هستند.

وي افزود: همچنين در قالب ستاد خدمات سفر نوروزی هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره‌كل راه و شهرسازی جنوب، پليس راه شمال و جنوب و حمل و نقل و پایانه‌ها انجام و اقداماتی جهت ارتقاء ایمنی جاده‌ها صورت گرفته است.

مديركل راه و شهرسازي استان كرمان با اشاره به اينكه در سال گذشته بيش از ۷۵ درصد از تصادفات به دليل واژگوني و بيش از ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت ناشی از سرعت زياد و خواب آلودگی بوده است، گفت: به  همه مسافران نوروزي توصيه می‌شود علاوه بر تجهيزات ايمنی به سرعت مطمئنه و خواب آلودگي در حين رانندگي توجه كنند تا شاهد هيچ حادثه‌ای درجاده‌های استان كرمان نباشيم.

بلوردی در پایان خاطرنشان كرد: با هماهنگی اداره‌كل راه و شهرسازي و پليس راه  استان، نقاط پرحادثه جاده‌های استان شناسایی و اکثر نقاط حادثه‌خیز کم هزینه، اصلاح  و مابقی در حال رفع هستند./

نظر شما