شناسهٔ خبر: 19850 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

راه اندازی خط جدید حمل خودرو از بندر شهید باهنر به بندر درگهان قشم/کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسیر با عبور از دریا/ بازدید از بندر شهید رجایی

بندر درگهان وزیر راه و شهرسازی با حضور در بندر شهید باهنر به طور رسمی خط جدید حمل خودرو از این بندر به بندر درگهان قشم را راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی امروز جمعه ۲۸ اسفند ۹۴ در جریان سفر به استان هرمزگان با سوار شدن بر شناور مسافری از پایانه جدید مسافری شهید حقانی به ترمینال مسافری بین‌المللی خلیج فارس بندر شهید باهنر رفت و با حضور او در این پایانه مسافری خط جدید حمل خودرو به وسیله لندینگ کرافت از بند شهید باهنر به بندر درگهان قشم راه‌اندازی شد. طول این خط حمل خودرو ۱۸ مایل دریایی است.

از مزیت‌های راه‌اندازی خط حمل خودرو از بندر شهید باهنر به بندر درگهان قشم کوتاه شدن حدود ۱۰۰ کیلومتر مسیر است؛ چراکه بندر شهید باهنر در جوار شهر بندرعباس قرار دارد و مسافران پس از رسیدن لندینگ کرافت به قشم فقط ۱۰ کیلومتر تا مرکز شهر را باید طی کنند، قبل از راه‌اندازی این مسیر مسافران باید به ۳۰ کیلومتری شهر بندرعباس می‌رفتند تا از بندر پل عازم بندر لافت قشم شوند و پس از رسیدن به آن بندر ۶۰ کیلومتر تا مرکز شهر قشم فاصله است.

با راه‌اندازی خط جدید حمل خودرو حدود ۱۰۰ کیلومتر مسیر کوتاه شد که تاثیر بسزایی در صرفه‌جویی سوخت، کاهش استهلاک جاده‌ها و کاهش آلودگی محیط زیست دارد.

وزیر راه و شهرسازی پس از راه اندازی خط جدید حمل خودرو از بندعباس تا قشم به بندر شهید رجایی رفت و از فازهای 2 و 3 طرح توسعه این بندر بازدید کرد. فاز 3 این بندر پیشرفت فیزیکی 40 درصدی دارد.

نظر شما