شناسهٔ خبر: 19874 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفر به چهارگوشه ایران در نوروز

دره شیرز گردشگران را شگفت‌زده می‌کند/ طبیعتی زیبا و چشمه‌های جاری با آب فراوان، صخره‌های تندوتیز و میوه‌های وحشی

دره شیرز همزمان با ایام نوروز بسیاری از مسافران کوهدشت را به‌ عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و در این میان دره رؤیایی «شیرز» پذیرای طبیعت گردانی است که ازدیدن این جاذبه طبیعی شگفت‌زده می‌شوند.

دره باستانی «شیرز» در ۴۵ کیلومتری شمال شرق کوهدشت و بر سر راه رودخانه سیمره واقع‌شده است. این دره حیرت‌انگیز با جاذبه‌های گردشگری بکر و شگفت‌انگیز و سرچشمه‌ها و آبشارها و درختان وحشی پر میوه‌اش آماده است تا به یکی از گردشگاه‌های زیبای غرب کشور تبدیل شود.

 این جاذبه طبیعی در بخش زردلان و در منطقه‌ای به نام اولاد قباد قرار دارد و دارای طبیعتی زیبا و چشمه‌های جاری با آب فراوان، صخره‌های تندوتیز و میوه‌های وحشی فراوان است.

آب این چشمه به رودخانه سیمره که شاخه اصلی کرخه است می‌ریزد. زیبایی و بکربودن منطقه شیرز برای هر بازدیدکننده‌ای ابتدا عظمت و شوکت و ابهت این کوه‌های سر به فلک کشیده را مجسم می‌کند سپس آهنگ خوش ترنم شرشر آب خستگی را از تن بیرون می‌کند.

 طول این تنگه چند کیلومتر است و رود کوچکی از میان آن عبور می‌کند. رودی با سراب‌ها و چشمه‌های زلال که در مسیر خود آبشارهای زیبایی را به وجود آورده، می‌رود تا در دهانه ورودی شیرز به رودخانه خروشان سیمره ملحق شود.

این تنگه که پر است از درخت‌های کوهی میوه ازجمله انگور، انجیر و گلابی درمیان دو کوه شگفت‌انگیز قرارگرفته است. بر سینه و کمرکش این دو کوه غارهایی زیبا جا گرفته که گویای سکونت بشر غارنشین در این منطقه است.

 این منطقه بکر که همواره حس شگفتی بازدیدکنندگان را برانگیخته، محل بازدید و تفریح تابستان مردم لرستان و گردشگران است و طبیعت گردان زیادی روزهای تعطیل می‌روند تا خستگی‌های روزمره‌شان را کنار آبشارها و سایه وسیع چتر درختانش جا بگذارند.

مهر

نظر شما