شناسهٔ خبر: 19876 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

صدور بیش از ۴۸۰۰مجوز پرواز خارجی در ایام نوروز ۱۳۹۵/ انجام پروازهای فوق‌العاده و برنامه‌ای از سوی ۴۱ شرکت هواپیمایی خارجی

سازمان هواپيمايي كشوري سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: بیش از ۴۸۰۰ مجوز پرواز خارجی به صورت فوق العاده و برنامه ای برای تعطیلات نوروز امسال صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۵ ادامه دارد. از ۴۸۰۰ مجوز پرواز خارجی صادر شده، سه هزار و ۲۵۵ پرواز به شرکت های خارجی و ۱۵۶۳ مجوز به شرکت های داخلی اختصاص یافته است.

براساس این گزارش، در ایام نوروز ۴۱ شرکت هواپیمایی خارجی پروازهای فوق العاده و برنامه ای را انجام می دهند.

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده برای انجام پروازهای رضایت بخش، ایمن و سلامت، جلسه های متعددی توسط مجموعه های مرتبط مانند معاونان عملیات شرکت های هواپیمایی (توسط معاونت استاندارد پرواز سازمان) و مدیران عامل و نمایندگان بازرگانی شرکت های هواپیمایی (توسط مدیرکل دفتر نظارت سازمان) برگزار شده است.

همچنین به شرکت های هواپیمایی توصیه شده تا نسبت به سه محور اطلاع رسانی از طریق شماره تلفن های دریافت شده از مسافران به هنگام دریافت بلیت هواپیما، اطلاع رسانی توسط روسای ایستگاه‌ها در داخل ترمینال ها و ارتباط نزدیک مدیران روابط عمومی ها و مسئولان عالی رتبه شرکت ها با رسانه توجه لازم صورت گیرد.

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده به افزایش پروازها در دو روز اخیر اشاره و اعلام کرده است: در دو روز اخیر از آغاز پروازهای نوروزی، شمار پروازها از فرودگاه مهرآباد که در حالت عادی به سایر استان ها ۲۸۰ تا ۳۰۰ پرواز بوده، به حدود ۴۰۰ پرواز رسیده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی ۱۴ شرکت داخلی با ۱۶۳ فروند هواپیما به هموطنان خدمت رسانی می کنند.‌ پیش بینی می شود که در ایام تعطیلات نوروزی حدود سه میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل هوایی در مسیرهای داخلی و خارجی جابه جا شوند.

نظر شما